Sól morska. Możesz ją wykorzystać jako domowy lek

Jest nie tylko przyprawą, ale także... cennym surowcem leczniczym! Oto, jak możesz ją wykorzystać dla zdrowia.


Kąpiel przeciwko grzybicy

Reklama

Bogata w mikro- i makroelementy sól morska wpłynie oczyszczająco i odżywczo na skórę oraz paznokcie. 45-90 g (9-18 łyżeczek) soli dodaj do 3 litrów wody o temperaturze 37-39 ° C. Zanurz w niej czyste stopy na 15-20 minut. Powtarzaj kąpiel 2-3 razy w tygodniu.

Kropelki na katar

Pomogą pozbyć się dolegliwości spowodowanej przeziębieniem lub alergią. Nawilżą też śluzówkę. 1 g s oli (szczypta na czubku noża) wsyp do 100 ml przegotowanej, przestudzonej wody i rozpuść. Niewielką ilość płynu umieść w zagłębieniu dłoni i wciągnij najpierw jedną, potem drugą dziurką. Jeśli posiadasz pipetę, użyj jej do zapuszczenia kropelek do nosa. Powtarzaj ten zabieg dwa razy dziennie.

Solanka na ból gardła

Zastosowana przy pierwszych oznakach infekcji podziała odkażająco na śluzówkę i pomoże usunąć z niej chorobotwórcze wirusy oraz bakterie. Do szklanki przegotowanej, ciepłej (nie gorącej) wody dodaj pół łyżeczki soli i dobrze wymieszaj. Poczekaj, aż płyn będzie miał temperaturę zbliżoną do temperatury gardła. W międzyczasie umyj zęby. Wypłucz gardło solanką 3-4 razy. Nie musisz (a nawet nie powinnaś) wielokrotnie nabierać płynu ani nim "gulgotać". Zbyt częste i długie płukanie gardła roztworem soli może doprowadzić do podrażnienia błony śluzowej.

Inhalacja na kaszel

Ułatwi spokojne oddychanie przy nieżycie dróg oddechowych i zapaleniu oskrzeli. 10 g (2 łyżeczki) soli rozpuść w szklance wody o temp. 70 ° C. Wdychaj opary przez 5-10 min. Stosuj 2-4 razy dziennie.

Roztwór oczyszczający

Pozwoli usunąć toksyny z organizmu, dodatkowo przyspieszy przemianę materii. 1 g soli (szczyptę) rozpuść w szklance przegotowanej, ciepłej wody. Pij raz dziennie na czczo przez 2 tygodnie. Ale nie stosuj tej kuracji przy nadciśnieniu!

Nie za dużo, nie za mało...

Sól, także morska, zawiera sód. Wiadomo, że składnik ten, jeśli trafia do organizmu w nadmiarze, ma niekorzystny wpływ na układ krążenia (sprzyja nadciśnieniu i w rezultacie schorzeniom serca). Ale jego całkowity brak także jest niepożądany. Pewna ilość sodu jest nam niezbędna, m.in. do właściwego funkcjonowania przewodu pokarmowego, układu nerwowego i mięśniowego. Sód zapobiega także... przegrzaniu i udarowi słonecznemu.

Nasze dzienne zapotrzebowanie na sód wynosi ok. 600 mg (kobiety i mężczyźni w wieku 19-60 lat). Taka ilość to np. 1/4 łyżeczki od herbaty soli rafinowanej, oczyszczonej, białej. Ale uwaga! Liczy się także sód ukryty w pokarmach, (np. wędlinach, pieczywie, płatkach, serach, twarożkach, kiszonych warzywach, majonezie, keczupie, kostkach rosołowych). W przypadku soli morskiej, 600 mg sodu to aż 3/4 łyżeczki. Jest ona mniej zasobna w ten pierwiastek i przez to... dużo zdrowsza.

Warto pamiętać, że za graniczną, jeśli chodzi o bezpieczeństwo dla zdrowia, ilość sodu specjaliści uważają 2400 mg (łyżeczka soli rafinowanej lub 3 łyżeczki morskiej). Sygnałem ostrzegawczym, że organizm otrzymuje za dużo sodu, mogą być np. obrzęki (spowodowane zatrzymywaniem wody).


Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje