Sprzątaj i chudnij!

Przykra konieczność? Potraktuj domowe obowiązki jak trening! Zobacz, które prace wpływają dobrze na sylwetkę, i jak je wykonywać, by najwięcej zyskać.

Czy wiesz, że myjąc okna przez 30 minut, możesz spalić prawie tyle samo kalorii, ile podczas półgodzinnej wspinaczki górskiej? Mało tego. Czynność ta równie dobrze wpływa na mięśnie ramion i rąk. Dotyczy to zresztą większości prac domowych.

Reklama

Według badań kobiety zajmujące się domem są szczuplejsze i spalają średnio ok. 360 kcal dziennie więcej w porównaniu do tych, które tego unikają. Trenerzy fitness nie mają wątpliwości, że sprzątanie odchudza i dobrze wpływa na sylwetkę. Ba, radzą, jak wykonywać te prozaiczne obowiązki, by efektywniej modelować ciało.

Po pierwsze wykonuj świadomie działania, które zazwyczaj robisz automatycznie. Spróbuj poczuć napinane mięśnie. Po drugie staraj się utrzymywać prosty kręgosłup i napinaj mięśnie brzucha. Po trzecie angażuj po równo obie strony ciała: lewą i prawą (ręce i nogi). Zawsze, gdy masz się po coś schylić, kucaj. Na koniec nie zapomnij o rozciąganiu mięśni.

Jak pracować, żeby spalać

1. Mycie okien

To trening wysmuklający ramiona. Stań na drabinie, żeby było ci wygodnie. Zacznij mycie od ruchów pionowych, z góry do dołu, zmieniając stronę co 15 sekund. Następnie unieś wyprostowaną rękę i ruszaj nią naprzemiennie w lewo i w prawo. Świadomie napinaj mięśnie brzucha. Jeśli podejdziesz do tego zajęcia z zapałem, w godzinę spalisz nawet 200 kcal!

2. Odkurzanie

Ciągnąc odkurzacz przez mieszkanie, pamiętaj, aby napinać mięśnie brzucha i pupy. Czyszcząc trudno dostępne powierzchnie (np. pod szafkami), kucaj zamiast klękać. Przysiady wspaniale wyszczuplą uda i pośladki. Przez godzinę spalisz kolejnych 200 kcal.

3. Mycie łazienki

Kafelki szoruj tą samą techniką, co okna. Nie używaj chemicznych preparatów, po użyciu których wszystko łatwo schodzi, tylko zwykłej ciepłej wody z octem. Będziesz pucować z większym zaangażowaniem. Przy okazji zadbasz o środowisko, oszczędzisz pieniądze, a przez godzinę spalisz aż 280 kcal.

4. Prasowanie

Wyszczupli nogi i wzmocni mięśnie rąk. Postaw kosz z praniem na podłodze obok deski. Stań wyprostowana i rozstaw stopy na szerokość bioder. Sięgając po ubranie, rób przysiad. Podczas prasowania, unoś pięty w górę, napinając mięśnie łydek. Przez 60 minut spalisz 140 kcal.

5. Mycie podłogi

Chwyć kij od mopa obiema rękami. Oprzyj się na prawej nodze, a lewą unieś do góry (może być wyprostowana lub zgięta w kolanie). Napnij mięśnie brzucha, by utrzymać równowagę. Wykonuj ćwiczenie naprzemiennie na obie nogi. Trudno dostępne miejsca myj, kucając. Spalisz około 230 kcal przez godzinę.

***Zobacz materiały o podobnej tematyce***


Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje