W walce z otyłością

Lekarze twierdzą, że dieta w leczeniu otyłości powinna zawierać 800 - 1000 kcal dziennie, a jednocześnie dostarczać organizmowi wszelkie niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania składniki.

Przede wszystkim z naszej diety powinny zniknąć tłuste potrawy. Zamiast mięsa powinno się jeść zamiast więcej ryb i drobiu, unikać kiełbas, pasztetów i podrobów. Potrawy z chudego mięsa, drobiu, ryb najlepiej gotować lub piec w folii.

Reklama

Polecane są groch i fasola - produkty prawie beztłuszczowe, a dostarczające białka i włókna pokarmowego (błonnika). Do jadłospisu trzeba koniecznie dopisać warzywa, jeść je bez ograniczeń, najlepiej surowe.

Pokarmy skrobiowe - pieczywo, kasze, ryż, makaron i ziemniaki, są to produkty stosunkowo niskotłuszczowe. Bardziej więc od pilnowania ograniczenia chleba i ziemniaków, eliminować trzeba cukier, tłuszcze i spożywane z chlebem tłuste sery i wędliny.

Wskazane jest 6 - 8 szklanek płynów dziennie. W ramach tego można pić gorzką herbatę, kawę odtłuszczone mleko, soki naturalne, ale połowę płynów powinna stanowić woda, najlepiej mineralna (4 szklanki dziennie). Należy zrezygnować zupełnie z picia alkoholu.

Przykładowe menu:

Pierwsze śniadanie: płatki kukurydziane, owsiane lub muesli z niskotłuszczowym mlekiem lub kromka chleba, którą można sobie wybierać z różnorodnych gatunków z chudym twarogiem; kawa z mlekiem lub herbata bez cukru (całość około 200 kalorii).

Drugie śniadanie: pieczywo, np. 2 kawałki chleba chrupkiego. Kefir lub jogurt. Owoce (całość około 150 kalorii).

Obiad: może składać się z zupy pod warunkiem, że jest to czysty wywar z jarzynami bez tłuszczu, śmietany i mąki. Drugie danie - potrawy z chudego mięsa, drobiu lub ryb, z surówkami lub gotowanymi jarzynami (całość około 350 kalorii).

Podwieczorek: surówka z jarzyn, owoce, galaretka lub mus jabłkowy (całość około 100 kalorii).

Kolacja: np. ryba z sałatką jarzynową lub omlet ze szpinakiem, lub też mała ilość chleba (1/2 kromki) z chudym twarogiem lub wędliną (całość około 200 kalorii).

Przykład jadłospisu dziennego:

I śniadanie: szklanka mleka, płatki kukurydziane (3 łyżki).

II śniadanie: pół szklanki jogurtu, kromka chleba chrupkiego, owoce, kawa bez cukru.

Obiad: Mięso (100 g), jeden ziemniak,warzywa.

Podwieczorek: owoce.

Kolacja: kromka chleba, ser lub chuda wędlina (20 g), warzywa, herbata bez cukru.

Dowiedz się więcej na temat: warzywa | śniadanie | owoce | potrawy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje