Wodorosty - źródło zdrowia

Wodorosty są integralną częścią kuchni azjatyckiej. Za sprawą swoich licznych właściwości odżywczych szybko dołączyły do grona super produktów, którym przypisuje się wysoką wartość odżywczą.

Wodorosty i algi dla smakoszy kuchni azjatyckiej nie są niczym nowym, stanowią bowiem integralną część tamtejszej kuchni i diety. Miłośnicy żywieniowych trendów i zdrowego żywienia częściej korzystają z alg sprzedawanych w formie sproszkowanej.

Reklama

- Algi i wodorosty robią imponujące wrażenie, jeśli spojrzymy na ich profil odżywczy. Są one bogate w błonnik, aminokwasy, kwasy omega-3, witaminy: A, B, C i E. Są również doskonałym źródłem witaminy B12, dlatego są szczególnie polecane wegetarianom i weganom, którzy muszą suplementować niedobór tej witaminy - wyjaśnia dietetyk Ishi Khosla.

Ich właściwości potwierdzają liczne badania. 100 g wodorostów zaspokaja zapotrzebowanie na dzienną dawkę witaminy A i B12. W dwóch trzecich pokrywają również zapotrzebowanie na witaminę C. Algi są również bogatym źródłem minerałów m.in.: sodu, potasu, wapnia i magnezu, a także pewnych pierwiastków śladowych, takich jak żelazo, cynk. Wodorosty morskie są również jednym z najważniejszych wegetariańskich źródeł wapnia szczególnie przydatnych dla wegan, kobiet w ciąży, młodzieży i osób starszych.

- Warto zwrócić również uwagę na wysoką zawartość błonnika w wodorostach i algach. Badania wskazują, że jest ona wyższa niż w przypadku większości owoców i warzyw. Stosowanie alg w codziennej diecie wpływa również na obniżenie cholesterolu i poziomu cukru we krwi. Poza wartościami odżywczymi, wodorosty morskie wykazują właściwości antyrakowe, przeciwzapalne. Te liczne właściwości spowodowały, że naukowcy bez wahania określili algi i wodorosty, jako żywność funkcjonalną - dodaje dietetyk.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje