Złote myśli osoby odchudzającej się

Prowadź skrupulatne notatki. Zapisuj czas aerobów i pokonany dystans. To pomoże ci w obserwowaniu wyników.

Prowadzenie ciągłych notatek treningowych jest bardzo ważne do wprowadzania późniejszych zmian. Zapisuj na jednej kartce datę, czas trwania aerobów i przejechany dystans. Dzięki temu ustalisz swoje możliwości i będziesz obserwować wzrost wydolności na przestrzeni tygodni, miesięcy. Ponadto będziesz mogła korygować ewentualne nieprawidłowości; np. chudłaś w maju, ale twoje postępy zatrzymały się. Dzięki kilku chwilom poświęconym na przejrzenie notatek sprzed kilku miesięcy możesz sprawdzić, czy aby przypadkiem nie zaniedbujesz jakiegoś elementu treningu. Jeśli w ciągu 30 minut aerobów przejeżdżasz 10 km, a w maju było to 13 km masz przyczynę braku spodziewanych rezultatów.

Określaj swoje zaangażowanie.

Reklama

Na powyższej liście zaznaczaj w nawiasie swoje zaangażowanie w dany trening za pomocą skali od 1 do 5. Jeśli po kilku treningach na liście nie będzie samych 4. i 5., musisz zastanowić się co jest tego przyczyną? Nie oszukuj przy tym samej siebie. Te notatki są tylko dla ciebie, a oszukiwanie nic nie daje.

Obserwuj zmiany w swojej sylwetce. Kiedy zobaczysz, że widać różnicę, nie siadaj na laurach tylko zmobilizuj się do jeszcze cięższego treningu.

Czy jest coś bardziej mobilizującego, niż zauważenie poprawy swojego wizerunku w lustrze lub gdy koleżanka z pracy powie ci, że schudłaś? Niestety, są osoby które dają sobie w tym momencie więcej luzu. A to poważny błąd. Jeśli ktoś zauważy twój wysiłek, wykorzystaj go tylko i wyłącznie jako motywator do jeszcze cięższej pracy. Jeśli natomiast zjesz sobie ciastko lub odpuścisz trening, efekty szybko znikną.

Trenuj ciężko i trenuj dla siebie.

Najważniejsze to zrozumieć, że trenujesz tylko dla siebie. Nie traktuj treningu i prawidłowej, zdrowej diety jako sposobu, który umożliwi ci wskoczenie w starą sukienkę. Traktuj to jako inwestycję na przyszłość. Przyczyni się to znacząco do poprawy twojego zdrowia, samopoczucia i poczucia własnej wartości. Nie bez znaczenia jest też zmniejszenie ryzyka poważnych chorób takich jak: choroby serca, syndrom metaboliczny, cukrzyca, otyłość i osteoporoza. Na każdym treningu dawaj z siebie wszystko, inaczej nie wygrasz ze swoimi słabościami.

Jedz dużo białka.

Białko to niezwykle ważny składnik diety, który przyczynia się do szybszych efektów i poprawy sylwetki. Zwiększone spożycie białka przyspiesza przemianę materii i zwiększa zużycie tłuszczu jako materiału energetycznego. Wiele badań wykazało, że zwiększone spożycie białka przyspiesza proces odchudzania. Dlatego niech w twojej lodówce nigdy nie zabraknie drobiu, jajek, ryb (szczególnie łososia), przetworów mlecznych (koniecznie bez cukru!).

Ogranicz do zera spożycie cukrów. Niezależnie od sytuacji.

Wiesz co jest twoim największym, najgorszym, najbardziej podstępnym wrogiem? Cukier. Nie dość że cukier jest praktycznie wszędzie, to przyczynia się do zmniejszenia (lub zniwelowania) efektów treningu na kilka sposobów. Przede wszystkim zwiększone spożycie cukrów jest główną przyczyną otyłości. Cukry bardzo łatwo gromadzą się w twoim ciele pod postacią tkanki tłuszczowej. Wywołane przez nie skoki poziomu cukru we krwi nie sprzyjają odchudzaniu. Co więcej, jeśli wyeliminujesz cukry z diety, węglowodany o niższych wartościach indeksu glikemicznego normalizują poziom glukozy we krwi.

Jednak każda porcja cukru zaburza tę z trudem wypracowaną homeostazę. Zanim kupisz jakiś produkt spożywczy, sprawdź ile ma cukru, gdyż bardzo często nawet można się nie spodziewać jego obecności. Ostatnio widziałem jogurt naturalny, który miał w porcji 175 g aż 30 gramów cukru! Jogurt naturalny!

Nie rezygnuj ze zdrowych tłuszczów - pomogą ci one w zrzuceniu dodatkowych kilogramów.

Zdrowe tłuszcze bardzo korzystnie wpływają na proces odchudzania. Wykazano w badaniach, że włączenie 4 gramów tłuszczów rybnych przyspiesza spalanie tłuszczu od 7 do 14. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule "Zwiększone spożycie ryb przyspiesza spalanie tłuszczu" opublikowany w tym numerze.

Dowiedz się więcej na temat: tłuszcz | trener | partner | białko | koleżanka | odchudzanie | spalanie | ciało | dieta | diety | trening

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje