Gry o władzę, Henrik Fexeus

Potężny arsenał metod osiągania celów. One działają.

Okładka książki
Okładka książkimateriały prasowe

Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek podjąć próbę nakłonienia kogoś do tego, by postąpił zgodnie z Twoją wolą? Jeśli udzielisz odpowiedzi twierdzącej, oznacza to, że gry o władzę nie są dla Ciebie niczym nowym.

Za każdym razem, gdy stykasz się z innymi ludźmi, wchodzisz z nimi w określone relacje - komunikujesz się z tymi osobami w taki a nie inny sposób, ustalasz także zasady związane z podejmowaniem decyzji oraz reguły dotyczące tego, czyja opinia będzie traktowana priorytetowo. Ta prawidłowość dotyczy każdego spotkania, w którym uczestniczysz. Oczywiście możesz próbować trzymać się z daleka od tych gier - problem polega jednak na tym, że gdy tylko inni przystąpią do gier o władzę, automatycznie zaangażują w nie również i ciebie - czy ci się to podoba, czy nie. Zawsze masz wybór. Możesz zadowolić się rolą przydzieloną ci przez innych, ale możesz także przejąć kontrolę nad sytuacją. Możesz pozwolić innym decydować o swoim losie bądź też zacząć dokonywać wyborów za innych.

Tajemnica kryjąca się za umiejętnością przekonania kogoś do takich czy innych działań przedstawia się zupełnie inaczej, niż mogłoby się z pozoru wydawać. Tego rodzaju wpływ na ludzi bardzo rzadko wynika z zastosowania błyskotliwej retoryki lub klarownych argumentów.

"Gry o władzę" stworzone przez Henrika Fexeusa, prezentują mechanizm działania mało znanych technik, prezentując je w formie zwięzłych i praktycznych wskazówek, które możesz wykorzystać w każdej sytuacji: w pracy, wśród przyjaciół czy przy stole w gronie najbliższych Ci osób. Dzięki tej książce nauczysz się, w jaki sposób sprawiać, by niezależnie od okoliczności ludzie myśleli tak, jak Ty. To wiedza, której możesz użyć, negocjując podwyżkę, wygłaszając prelekcję lub udając się na pierwszą randkę.

Prawdziwa władza nie jest czymś, co można zdobyć; to coś, czym ludzie muszą Cię obdarzyć z własnej woli. W książce Henrik prezentuje, jak uzyskać coś, co sam określa mianem "dobrej władzy": można po nią sięgnąć, stosując praktyczne i proste techniki, dzięki którym przejmiesz kontrolę nad swoim życiem, a zarazem wywołasz zadowolenie i aplauz otaczających Cię osób. To właśnie w oparciu o kwestie zaprezentowane w tym tekście Henrik oceniał podczas kampanii wyborczej w 2014 roku autorytet szwedzkich polityków i ich metody sprawowania władzy.

Henrik sięga po przykłady z życia codziennego i zdumiewające dowody, by ujawnić zaskakującą prawdę dotyczącą mechanizmów, które pozwalają wpływać na otaczające Cię osoby. Dzięki tej książce zrozumiesz, ile władzy naprawdę posiadasz i jak należy jej używać.

[fragment wstępu]

Nigdy nie byłem zwolennikiem komplikowania rzeczy bardziej, niż to konieczne; tak naprawdę w ogóle nie lubię niczego utrudniać. Jeśli chodzi o gry o władzę, istnieje potężny arsenał łatwych do zastosowania technik, które znajdują się w zasięgu każdego zainteresowanego. Metody opisywane w tym tekście działają dokładnie tak samo, jak drogi na skróty umieszczane przez programistów w starych grach komputerowych: pozwalają uzyskać optymalne wyniki minimalnym nakładem sił.

(...)Techniki, które będę opisywał w tym tekście, wchodzą tak naprawdę w skład naturalnych ludzkich zachowań oraz metod porozumiewania się. "Gry o władzę" opierają się na dwóch zasadach.

Po pierwsze, na dokładnym zrozumieniu sposobu, w jaki wpływamy na myśli i zachowania innych ludzi za każdym razem, kiedy dochodzi do komunikacji. Wygłaszane przez nas słowa, nasz język ciała oraz spostrzeżenia wzbudzane przez nasze wypowiedzi wyzwalają zawsze w umysłach naszych rozmówców reakcje psychologiczne. Znajomość tych mechanizmów oraz umiejętność aktywacji tych procesów to kluczowe czynniki, dzięki którym osiągniesz swoje cele.

Po drugie, na przekonaniu, że wszelkiego rodzaju próby wywierania wpływu na innych są skuteczniejsze, jeśli skrywają w sobie szacunek dla tych osób i stawiają ich interesy na równi z Twoimi. Na kolejnych stronicach tej książki będę nieustannie powracał do koncepcji, w myśl której prawdziwą władzę sprawuje się za pośrednictwem ludzi, a nie nad nimi. To oznacza, że gry o władzę w znacznej mierze będą się sprowadzać do tego, by inni ze szczerego serca zapewnili Ci to, czego pragniesz lub pomogli Ci dotrzeć tam, gdzie chcesz się znaleźć. Wcale nie chodzi mi o to, by postępowali w taki sposób dlatego, że ich zahipnotyzujesz lub jakoś przymusisz.

(...) Aby przedstawić Ci wszystko w maksymalnie prosty i klarowny sposób, wybrałem sześćdziesiąt cztery techniki, które moim zdaniem najlepiej się sprawdzają podczas prowadzenia gier o władzę. Próbując uporządkować wszystko jeszcze bardziej, podzieliłem te metody na cztery oddzielne grupy tworzące minigry. Opisałem zatem, jak wywoływać reakcje psychologiczne powodujące pojawienie się konkretnego nastroju, jak używać określonych wzorców słownych do wpływania na innych, jak tworzyć wokół siebie środowisko, które sprawi, że inni będą chcieli Ci pomagać, oraz jak postępować w sytuacji, w której ktoś postanowi Ci się sprzeciwić. W prawdziwym życiu te minigry będą się na siebie nakładać i toczyć w tym samym czasie, ale podczas opisywania ich w książce łatwiej będzie się zająć każdym tematem z osobna.

"Gry o władzę" są częścią prawdziwego życia, a więc tego, co dzieje się, gdy nie siedzisz z nosem w książce. Zakładam, że im szybciej ukończysz tę lekturę i odłożysz tekst na bok, tym lepiej.

 
Henrik Fexeus potrafi z niezwykłą swobodą i prostotą wyjaśnić nawet najbardziej skomplikowane kwestie i zależności. Rozległa wiedza z dziedziny filozofii sprawiła, że szybko stał się najsłynniejszym szwedzkim specjalistą zajmującym się manipulacjami psychologicznymi, a także iluzjonistą skupiającym się na działaniu ludzkich umysłów i propagatorem wiedzy na temat podświadomych metod komunikacji oraz wpływania na innych.

Napisał siedem książek, których łączny nakład w Szwecji przekroczył pół miliona egzemplarzy, a które zostały przetłumaczone na dwadzieścia sześć języków i okupowały czołowe miejsca na listach bestsellerów w różnych krajach na całym świecie.

Choć Fexeus odnosi znaczące sukcesy na rynku wydawniczym, prawdziwym żywiołem Szweda są występy sceniczne. Stworzona przez Henrika wyjątkowa odmiana sztuki iluzji oraz stosowane przez niego niezwykłe techniki psychologiczne sprawiają, że jego pokazy cieszą się na całym świecie niezwykłym powodzeniem. W 2009 roku otrzymał on w Stanach Zjednoczonych prestiżową nagrodę "Dunninger Memorial Award", przyznaną za "wybitny profesjonalizm przejawiany podczas występów w roli mentalisty".

Henrik Fexeus jest zaangażowany w międzynarodowy projekt filmowy "Star Trek Wars Gatekeeper", za którym stoi George Lucas. W tej gigantycznej produkcji Henrik sprawuje funkcję doradcy, robiącego użytek ze swoich niezwykłych umiejętności.

Henrik Fexeus Gry o władzę. Potężny arsenał metod osiągania celów. One działają.

Tytuł oryginału: The Power Games - Gentle Methods for Getting Your Way All the Time (Maktspelet)

Przekład: Krzysztof Krzyżanowski

Ilość str. 336, format: 135x210mm, oprawa miękka ze skrzydełkami,  cena: 39,00 zł

Premiera: 21 września 2015r

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas