Reklama

Reklama

Dieta czerwona

Dieta czerwona doskonale reguluje ciśnienie krwi, hamuje gwałtowne zmiany nastroju, pobudza metabolizm i ułatwia trawienie.

Wybieraj: truskawki, czerwone mięso: wołowinę, jagnięcinę, pomarańcze, mandarynki, pomidory, żółty melon, dynię, czereśnie i wiśnie, marchewkę lub sok z jej dodatkiem, np. bananowo-mandarynkowo-marchewkowy.

Reklama

Ograniczaj: mleko i żółte sery, potrawy smażone na tłuszczu, alkohol, szczególnie piwo i drinki, słodycze i mocną kawę.

Codziennie rano

Pierwsze śniadanie: szklanka ziołowej lub owocowej (np. z hibiskusa) herbaty bez cukru, pojemniczek chudego jogurtu naturalnego, 20 dag sałatki owocowej, np. z truskawek, malin lub mieszanych owoców, 1 kromka ciemnego, tostowego pieczywa.

Drugie śniadanie: szklanka soku z różowych grapefruitów przyprawionego pieprzem, solą i kroplą oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia.

Dzień pierwszy

Obiad: zupa z dyni, warzywa (marchewka, czerwona kapusta ugotowana na parze, pomidor, kawałek rzepy, papryki, 1-2 rzodkiewki, łyżeczka oliwy).

Kolacja: 1 szklanka soku z porzeczek i malin, sałatka z arbuza, 1 szklanka świeżego soku z pomarańczy.

Sałatka z arbuza

Składniki (4 porcje): pół arbuza, 3 łyżki koniaku, skórka z pomarańczy, listki melisy do dekoracji. Z miąższu arbuza specjalną łyżeczką wyciąć kulki, ułożyć je na talerzu, polać koniakiem, udekorować wiórkami z dokładnie wyszorowanej, sparzonej skórki pomarańczowej oraz listkami melisy.

Dzień drugi

Obiad: zupa krem z pomidorów z dodatkiem świeżej bazylii, ryba pieczona lub gotowana na parze z plasterkiem cytryny i jedną łyżeczką sosu sojowego.

Kolacja: sałatka z pomarańczy (1 pomarańcza, kilka liści sałaty, łyżeczka oliwy, sól, parę ziarenek sezamu), grzanka z pomidorem.

Dzień trzeci

Obiad: szklanka zupy kremu z selera (kawałek bulwy i łodygi, marchewki, pomidora, 5 truskawek i garść malin), polędwica z porzeczkami i łyżką ugotowanego makaronu.

Polędwica z porzeczkami

Składniki (4 porcje): 50 dag polędwicy wołowej, 100 ml czerwonego wina, sól, pieprz, olej, 30 dag porzeczek, 1 pomarańcza. Polędwicę skropić winem, oprószyć solą i pieprzem, odstawić na 1 godzinę. Posmarować olejem, owinąć folią aluminiową, piec 50 min w 180°C, pokroić na plastry. Porzeczki i miąższ pomarańczy przełożyć do rondelka, podlać wodą, zagotować, sosem polać mięso.

Kolacja: pucharek mieszanych cytrusów (1 pomarańcza, pół grejpfruta, 1 mandarynka, sok z cytryny), sałatka z warzyw z grzanką.

Przez resztę tygodnia komponuj menu na podstawie pierwszych trzech dni lub po prostu powtórz je. Porcja polędwicy wstawiona do lodówki wystarczy ci na kilka dni, pokrojoną w plastry można zjeść również na zimno. Z truskawek czy malin łatwo wymyślisz nowe danie, ale unikaj polewania ich śmietaną z cukrem pudrem, lepiej użyj jogurtu naturalnego. Pamiętaj, że kolorowa dieta ma być również zabawą.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje