Reklama

Reklama

Fakty i mity o odchudzaniu

Wokół odchudzania narosło wiele mitów. Najwyższa pora rozprawić się z najpopularniejszymi z nich.

Light zawsze znaczy "chudo"

Fałsz. Napis "light" na opakowaniu nie zawsze oznacza niską zawartość tłuszczu w produkcie. Produkt może mieć tylko trochę mniej kalorii od wersji podstawowej. Często w produktach light tłuszcz jest zastępowany równie kalorycznymi składnikami.

Zdrowo znaczy mało smacznie

Fałsz Nie zawsze przygotowanie zdrowego posiłku musi oznaczać, że straci on na smaku.

Margaryna jest mniej tucząca niż masło

Fałsz Margaryna i masło zawierają różne rodzaje tłuszczu, ale mają one wysoką wartość kaloryczną.

Reklama

Ze śniadania można zrezygnować

Fałsz Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Organizm potrzebuje odpowiedniej ilości energii, by mógł prawidłowo funkcjonować przez cały dzień. Gdy nie zjesz śniadania, masz większe szanse na to, że w trakcie dnia nadrobisz zaległości, a co gorsza będziesz się objadać wieczorem. A to już prosta droga do nadmiernych kilogramów.

Drób jest chudy

Fałsz Wszystko zależy od tego, jak go przyrządzisz. Indyk przygotowany na parze nie zawiera więcej niż 200 kcal, ale smażony kurczak zjedzony ze skórką to prawdziwa bomba kaloryczna.

Owoce można jeść bez umiaru

Fałsz Niektóre owoce są dość kaloryczne. Dla przykładu duży banan to więcej niż 150 kcal. Więc zamiast banana lepiej zjeść jabłko. Awokado natomiast zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, a jak wiadomo tłuszcz może prowadzić do nadwagi.

Picie zimnej wody i jedzenie zimnych produktów pomaga schudnąć

Prawda Aby strawić pożywienie, organizm najpierw ogrzewa je do temperatury ciała, zużywając przy tym energię, ale nie należy się łudzić, że dzięki jedzeniu wyłącznie dań z lodówki pozbędziesz się kilku kilogramów.

Ziemniaki i makaron tuczą

Fałsz Ziemniaki w większości zawierają wodę (ponad 80 proc.). Do tego nie zawierają tłuszczów i są mało kaloryczne. Dodatkowo zawierają witaminy z grupy B i witaminę C, białko oraz żelazo. Również porcja makaronu to niecałe 200 kcal. Jest jeden warunek: że jemy je bez dodatku tłustych sosów. Bardzo ważny jest też sposób przyrządzenia. Najzdrowsze są ziemniaki gotowane na parze lub gotowane.

Redukcja soli w diecie polega wyłącznie na zaprzestaniu dosalania

Fałsz Żeby zmniejszyć spożycie soli, nie wystarczy nie solić potraw. Sól znajdująca się w produktach jest przede wszystkim efektem ich przetwarzania. Zawierają ją konserwanty i dodatki stosowane przez producentów.

Głodówka to dobry sposób na odchudzanie

Fałsz W ostatnim czasie oczyszczanie organizmu stało się bardzo modne, a co za tym idzie wiele osób próbuje w ten sposób prowadzić kurację odchudzającą. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że stosowanie głodówki może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie. Głodzenie się rozregulowuje pracę organizmu i prowadzi do zaburzenia metabolizmu.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje