Reklama

Reklama

Orange, Plus i Tele2 wprowadzały nas w błąd

PTK Centertel (właściciel sieci Orange), Polkomtel (właściciel sieci Plus) oraz Tele2 wprowadzały w błąd swoich klientów - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W którym momencie operatorzy grali nie fair?

Kampanie reklamowe "Bliskość tworzy święta" oraz "Laptop z modemem za 1 zł" przygotowane przez Orange oraz Plusa wprowadziły klientów w błąd - twierdzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Reklama

Orange i święta

Wątpliwości prezes UOKiK wzbudziła kampania spółki PTK Centertel prowadzona w okresie Świąt Bożego Narodzenia pod hasłem "Bliskość tworzy święta". Jak się okazało świąteczna promocja... nie obowiązywała w trakcie świat. Zdaniem prezes urzędu działanie przedsiębiorcy, który reklamował promocyjne usługi w czasie świąt, nawiązując do ich tematyki i symboliki, a jednocześnie uniemożliwiał korzystanie z niej w tym okresie, stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. Przedsiębiorca wprowadził bowiem konsumentów w błąd sugerując, że oferta specjalna oferta promocyjna.

Promocja na trzy wybrane trzy numery - którą prezentowano w ramach prowadzonej kampanii - obowiązuje na takich samych zasadach przez cały rok, za wyjątkiem świąt, a konkretnie w dniach 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowym Roku. Na spółkę została nałożona kara w wysokości ponad 800 tys. zł.

Plus i modemy

Zastrzeżenia UOKiK wzbudziła również akcja promocyjna spółki Polkomtel. W kampanii przedsiębiorcy pojawiły się hasła, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd, m.in. - "Laptop z modemem iPlus tylko za 1 zł" oraz "Przyjdź do sklepu Vobis. Kup wysokiej klasy laptopa w zestawie z modemem iPlus tylko za 1 zł".

Na ich podstawie konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że kupią komputer wraz z modemem za symboliczną złotówkę. Tymczasem atrakcyjna cena dotyczyła jedynie modemu! W ocenie UOKiK takie działanie, podobnie jak stosowanie mylących elementów graficznych (cena 1 zł umieszczona została na ekranie komputera, a nie na modemie!), mogło wprowadzać zainteresowanych ofertą w błąd co do rzeczywistego przedmiotu reklamy. Urząd nałożył na spółkę karę w wysokości ponad 840 tys. zł.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje