Siedem grzechów głównych

A także sposoby radzenia sobie z nimi wg prof. George´a T. Griffinga z Uniwersytetu St. Louis:

1.Zapominamy o relaksie i pozostajemy w stałym napięciu. Stres wyczerpuje nasze siły i zmniejsza odporność. Pozwólmy sobie na chwile wytchnienia.

Reklama

2.Jemy szybko, byle co i byle jak. Przetworzona gotowa żywność jest niezdrowa, zawiera dużo tłuszczów, sodu i kalorii. Usiądźmy, by w spokoju zjeść w ciągu dnia coś zdrowego i smacznego.

3.Cierpimy z powodu niedoboru snu. Jego brak jest przyczyną drażliwości, kłopotów z koncentracją uwagi oraz pamięcią. W dodatku sprzyja otyłości. Nie zarywajmy kolejnych nocy.

4.Nie wykonujemy żadnych ćwiczeń fizycznych. Człowiek nie został stworzony do siedzenia przy biurku przez 8 godzin. Trochę ruchu i fizycznego wysiłku zmniejsza ryzyko wielu chorób i depresji.

5.Pracujemy w czasie choroby. Tymczasem powinniśmy zostać w domu, by nie rozsiewać infekcji, szybciej wrócić do sił, no i do pracy.

6. Pijemy zbyt dużo alkoholu. Tylko niewielkie ilości alkoholu mają korzystne działanie. Częste sięganie po alkohol prowadzi do uzależnienia, chorób wątroby i sprzyja rozwojowi niektórych chorób nowotworowych.

7.Zapominamy o niezbędnych badaniach lekarskich. W zależności od wieku, wywiadu rodzinnego i stylu życia powinniśmy zgłaszać się na profilaktyczne badania (co rok, dwa lub 5 lat).

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje