Reklama

Reklama

Zapominalska

Nie panikuj, jeśli zdarza Ci się zapomnieć codziennie kilka drobnych spraw. Może być to tylko wynikiem stresu, w jakim żyjesz.

Łapiesz się na tym, że wchodząc do pokoju zdążyłaś zapomnieć, po co przyszłaś? Nie pamiętasz tak naprawdę, co robią te rozłożone papiery na twoim biurku w pracy? Spotykasz znajomą twarz na ulicy i nie możesz sobie przypomnieć jej imienia?

To zdarza się coraz częściej coraz większej liczbie ludzi. Grupa naukowców ze szkoły medycznej Yale odkryła, że stres może być przyczyną zaburzeń krótkotrwałej pamięci. W chwilach stresu nasz mózg traci swą efektywność przez spadek poziomu kluczowego enzymu.

W jaki sposób możemy przeciwdziałać następstwom stresu? Niektórzy radzą, by z pewnymi sprawami wiązać wizualne skojarzenia. I im bardziej niekonwencjonalne jest skojarzenie, tym większa szansa na zapamiętanie kojarzonego z nim faktu.

Reklama

Poniżej kilka praktyczny porad:

  • Problem, którym dzielimy się z drugą osobą, to połowa problemu. Brzmi jak truizm, ale to fakt! Rozpoznanie źródła stresu i porozmawianie o tym z drugą osobą okazuje się niezwykle pomocne.

  • Zmiana diety - dorzuć do codziennego jadłospisu banany, ryby, ziarna zbóż, zioła bogate w witaminy, składniki odżywcze i tłuszcze proste.

  • Wczesne zasypianie - zamiast przesiadywania do późna, połóżmy się wcześniej do łóżka, regularność w zasypianiu pomoże zrelaksować mózg.

  • Pożytek z ćwiczeń - starajmy się trzymać formę, co również wpływa na zrelaksowanie. Ludziom o otwartych umysłach zalecamy jogę.

  • Bądź realistką - nie jesteś doskonała i nie możesz wziąć na swoje barki więcej obowiązków, niż jesteś w stanie wykonać. Naucz się ekonomicznej organizacji pracy i korzystania z pomocy innych osób.

  • INTERIA.PL

    Reklama

    Reklama

    Reklama

    Reklama

    Reklama

    Strona główna INTERIA.PL

    Polecamy

    Rekomendacje