Podpowiadamy, jak szybko sprawdzić najważniejsze identyfikatory w biznesie

Artykuł sponsorowany

Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga sporej wiedzy i dobrego rozeznania. Poznanie szczegółowych informacji na temat innych podmiotów jest kluczowe zwłaszcza podczas zawierania nowych umów, w tym poszerzania grona kontrahentów. Ich weryfikacją coraz częściej zajmują się wyspecjalizowane firmy. Nie zawsze trzeba jednak się do nich zwracać. Dzięki bazie firm szybko uda się ustalić aktualne dane dotyczące każdego zarejestrowanego podmiotu.

article cover
materiały promocyjne

Jak uzyskać dostęp do danych o firmach?

Wiele informacji dotyczących podmiotów gospodarczych widnieje w publicznych rejestrach i bazach. Ich przeglądanie nie zawsze jest jednak proste: ze względu na spore rozproszenie, kompletowanie danych może zająć sporo czasu.

Istnieje jednak prosty i darmowy sposób na jego zaoszczędzenie. Korzystając z bazy firm, takiej jak ALEO.com, możliwe jest zebranie ich w jednym miejscu. Serwis daje dostęp do rozbudowanych informacji na temat 3 900 349 podmiotów zarejestrowanych w kraju. W ten sposób można więc m.in. łatwo znaleźć firmę świadczącą określony profil usług lub zweryfikować kontrahenta przed nawiązaniem współpracy.

Cały proces zabiera zaledwie kilka minut i nie wymaga ponoszenia żadnych kosztów. Z perspektywy przedsiębiorców to dobry sposób na promowanie swojej działalności. Warto więc poświęcić nieco czasu na uzupełnienie profilu, w tym wprowadzenie opisu firmy.

Czego uda się dowiedzieć dzięki bazie firm?

Nowoczesne bazy firm pozwalają na dostęp do szerokiego spektrum informacji pochodzących ze zróżnicowanych źródeł. Wiele z nich jest przy tym kluczowa w kontekście podejmowania nowych współprac i oceny realnych możliwości innych podmiotów.

Weryfikując profil w bazie firm, dotrzesz m.in. do:

  • danych rejestrowych firmy,
  • danych przedsiębiorcy,
  • numeru NIP, REGON, KRS,
  • adresu siedziby firmy,
  • strony internetowej przedsiębiorstwa,
  • numeru telefonu,
  • informacji o dacie rozpoczęcia działalności,
  • formy prawnej działalności,
  • informacji o ustroju małżeńskiej wspólnoty majątkowej,
  • danych finansowych (jeżeli firma jest zobligowana do ich przesyłania),
  • powiązań osobowych przedsiębiorstwa.

Poznaj opinie innych osób

Równie cennym źródłem informacji o firmie oraz poziomie świadczonych przez nią usług mogą być opinie pozostawiane m.in. przez dotychczasowych klientów i kontrahentów. Dzięki nim szybko przekonasz się, czy współprace przebiegały po ich myśli.

Dzięki temu możesz ustrzec się przed popełnieniem poważnego i często kosztownego błędu. Przedsiębiorcy mogą również skorzystać z możliwości edytowania widoku swojego profilu w bazie firm. Dzięki temu zyskują atrakcyjne miejsce reklamowe. Do ich dyspozycji pozostają także wyszukiwarki ofert i zapytań, gdzie mogą z jednej strony promować świadczone usługi, a z drugiej poszukiwać sprawdzonych dostawców.

Jak znaleźć kontrahenta w bazie firm?

Z punktu widzenia zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów jednym z najważniejszych zastosowań bazy firm jest możliwość intuicyjnego wyszukiwania odpowiednich kontrahentów. Obecność wszystkich najważniejszych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu pozwala przy tym uniknąć konieczności korzystania z kilku różnych serwisów.

Aby znaleźć sprawdzonego dostawcę, należy:

  • wpisać w oknie wyszukiwarki słowo kluczowe. Np. "usługi remontowe", "remont", "prace wykończeniowe".
  • Po wyświetleniu listy pasujących profili można zapoznać się z danymi konkretnej firmy.
  • Alternatywnie można skorzystać z rozwijanego drzewka kategorii i sprecyzować pożądany obszar działania podmiotu.
  • Aby zyskać dostęp do danych firm działających w konkretnym regionie, wystarczy zastosować filtr lokalizacji i wybrać konkretne województwo. Pozwoli to na szybkie znalezienie firm np. z najbliższej okolicy.

Szybko zweryfikuj kontrahenta

Kolejnym obszarem, gdzie kluczową rolę odgrywa baza firm, jest weryfikacja kontrahentów czy usługodawców. Bez wątpienia również w tym przypadku będzie to funkcja istotna zarówno z perspektywy przedsiębiorców, jak i konsumentów.

Aby sprawdzić kontrahenta, należy wpisać dane firmy w polu wyszukiwania. Po chwili będziemy mogli zapoznać się z pełnym profilem firmy. Będą widnieć w nim wszystkie dostępne dane na temat działalności, w tym także opinie innych osób.

Jak widać, weryfikacja kontrahenta może przebiegać szybko. Nie musi też wiązać się z koniecznością angażowania wyspecjalizowanych firm czy nawet odwiedzania kilku różnych serwisów. Warto przeprowadzać ją przed nawiązaniem współpracy z nową firmą.

materiały promocyjne
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas