W jaki sposób dieta wpłynie na Twoje życie?

Powiedzieć, że często słyszymy o pozytywnych aspektach zmienienia sposobu odżywiania na zdrowszy to nic nie powiedzieć, jesteśmy bowiem (jak najbardziej słusznie!) bombardowani informacjami o tym, co zmienić w sposobie żywienia. Nieustannie słyszymy też argumenty czemu warto to zrobić. Wszyscy dobrze wiemy, że dzięki temu znacznej poprawie ulegnie nasz stan zdrowia, a organizm będzie pracował znacznie lepiej. Trzeba jednak wspomnieć też o tym, że dzięki przejściu na dietę zmienia się wiele aspektów życia codziennego, co stanowi poniekąd efekt uboczny zmiany stylu żywienia.

Seksapil, to nasza broń...

...odżywiających się zdrowo - można by zanucić parafrazując słowa piosenki. Wyeliminowanie albo przynajmniej ograniczenie pustych kalorii i cukrów prostych sprawia, że paradoksalnie zyskujemy, tracąc. Oczywiście tym, co tracimy, są kilogramy, zaś zysk stanowi o wiele lepsza sylwetka.


Figura to jednak nie wszystko, co dzięki zdrowszemu stylowi żywienia ulega poprawie na plus w naszym wyglądzie. Poprawiając ją możemy także udoskonalić nasz styl ubierania się, decydując się na odzież, na jaką wcześniej nie mogliśmy czy nie chcieliśmy sobie pozwolić. Odżywienie ciała od wewnątrz zmienia też inne cechy wizualne od zewnątrz. Włosy stają się dzięki prawidłowemu odżywieniu mocniejsze, tracą skłonności do wypadania i zachowują atrakcyjniejszy wygląd. Paznokcie są dzięki zastosowanej prawidłowej diecie odporne na złamania, a nawet cera zyskuje pod względem atrakcyjności - ogólnie mówiąc, wygląda się młodziej.

Po co się leczyć, kiedy można nie chorować?

Oczywiście jest w tym zdaniu odrobina przesady, przecież zdrowe żywienie nie uchroni nas w zupełności przed wszystkimi chorobami. Ale i tak lista dolegliwości, na jakie jesteśmy narażeni, znacząco się zmniejsza, jeżeli weźmiemy poprawkę na to co jemy. Kiedy zaczniemy pilniej przestrzegać tego co ląduje na naszych talerzach, bardzo wzmacniamy nasz układ immunologiczny, dzięki czemu w okresie zachorowań na przeziębienia czy grypę jesteśmy znacznie mniej narażeni na te infekcje.

Kiedy już jednak zachorujemy, najszybszą metodą na uporanie się z przypadłością jest wzmocnienie produkcji komórek odpornościowych, rozsianych po całym ciele. Najwięcej tych komórek znajduje się w rejonach, w których drobnoustroje najczęściej przedostają się do organizmu, a wśród tych miejsc jest układ pokarmowy. Odżywianie z tego względu między innymi wpływa na zmniejszenie podatności zapadania na choroby.


Profilaktyka dotyczy jednak nie tylko niegroźnych chorób sezonowych, ale również o wiele groźniejszych dolegliwości. Zdrowa dieta może zapobiegać albo znacznie zmniejszać ryzyko zachorowania na takie przypadłości, jak cukrzyca, nowotwór, osteoporoza, zawał serca, otyłość i miażdżyca. Oczywiście działa to również w drugą stronę - nieprawidłowe żywienie może doprowadzić do występowania tych zachorowań albo zwiększać ryzyko ich występowania. Czynnikami racjonalnego odżywiania mającymi największy wpływ na ochronę naszego zdrowia najczęściej są zdrowe tłuszcze, aminokwasy i węglowodany złożone, chociaż to temat na osobny artykuł...

Zdrowie psychiczne - przynajmniej równie ważne co fizyczne

Zdrowie fizyczne i zmniejszenie ryzyka występowania infekcji i chorób przewlekłych to jedno, jednak nie należy lekceważyć ani zapominać o znaczeniu prawidłowego żywienia w kontekście kondycji psychicznej. Jedzenie - poza tym, że może (również zdrowe!) być przyjemnością - jest przede wszystkim paliwem dla naszego organizmu. Oznacza to, że dostarcza nam energii, a jakość tej energii, zależy właśnie od jakości spożywanych posiłków. Jeżeli unikamy cukrów prostych, unikamy wyrzutów insuliny, które sprawiają, że tracimy energię i jesteśmy senni. Tłuste potrawy wzbudzają w nas natomiast uczucie ciężkości. Sprawność umysłowa jest o wiele lepsza, kiedy dbamy o nią poprzez wartościowe składniki, stymulujące mózg do pracy. Dzięki temu jesteśmy o wiele bardziej efektywni w pracy, nasz umysł działa znacznie sprawniej i jest dużo jaśniejszy.

Prawdziwą plagą naszych czasów jest też życie w nieustannym stresie. Często bardzo trudno jest tego uniknąć, ale doskonałym sposobem na zredukowanie uczucia stresu jest, jakżeby inaczej, zadbanie o prawidłowe odżywianie. Dzięki dostarczaniu organizmowi potrzebnych mu składników odżywczych gwarantujemy sobie jednak nie tylko zwiększoną odporność na stres. Spożywanie aminokwasów z białek sprawia, że zyskujemy lepszą sprawność umysłową, a co za tym idzie:

- spada skłonność do zachorowania na depresję;

- łatwiej zachować wysoki poziom motywacji;

- rzadziej występują wahania nastroju;

- łatwiej uzyskać równowagę emocjonalną;

- znacznie lepiej przyswajamy wiedzę.

Dodatkowo wprowadzenie do życia codziennego zdrowych nawyków żywieniowych może poprawić też tak pozornie niepowiązane z nimi aspekty jak lepsza jakość snu czy poprawa samoakceptacji.

Dieta Vitalii

Oczywiście sporządzenie samemu zdrowego planu odżywiania nie jest takie proste. Na szczęście istnieją doskonałe, optymalne diety, takie jak dieta Vitalii, które oferują nie tylko zestaw posiłków, dzięki którym łatwiej będzie schudnąć. W diecie tej każdy klient otrzymuje dopasowany, zbilansowany jadłospis w każdym tygodniu. Dzięki tej diecie popartej treningami można spodziewać się efektów w postaci utraty od 500 gramów do nawet jednego kilograma tygodniowo! Jadłospisy przygotowywane są z myślą o wszystkich, dlatego też znajdują się w nich wyłącznie produkty nieprzetworzone, podstawowe i dostępne w każdym markecie oraz co nie mniej ważne - na każdą kieszeń!


Ze Smacznie Dopasowaną dieta nie musi wcale być droga ani pełna wyrzeczeń. Potrawy mogą być jednocześnie tanie, bardzo smaczne i przede wszystkim zdrowe! A że o zdrowie wraz z jedzeniem warto zadbać, to chyba już wszyscy wiedzą...

Wypróbuj dietę



Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje