Reklama

Reklama

Jedz pysznie... razem z dzieckiem

"Jedz pysznie i zdrowo w ciąży" Magdaleny Makarowskiej, to książka, w której przyszła mama znajdzie nie tylko ciekawe przepisy, ale też dowie się, kiedy i dlaczego powinna jeść przygotowane w ten sposób potrawy. I przede wszystkim, jakie wartości odżywcze można z naleźć w poszczególnych produktach.

Ponieważ kobiety w ciąży mogą jeść te same potrawy co wcześniej, tylko mniej przyprawione, ciążowe menu, które proponuję, zawiera po prostu wartościowe bomby mineralne, pierwiastkowe lub odżywcze.

Reklama

Proponowane dania warto wprowadzić do swojego jadłospisu ze względu na ich ogromne znaczenie dla zdrowia mamy i malucha, a całą dietę opierać na zasadach, które omówiłam wcześniej.

Pomidory nadziewane pastą z awokado


  • 1 dojrzałe awokado,
  • 2 twarde pomidory,
  • 1/3 łyżeczki soku z limonki,
  • 1 ząbek czosnku,
  • łyżka listków świeżej bazylii, szczypta soli morskiej.


Awokado rozgnieć na papkę, dodaj posiekaną bazylię, rozgnieciony ząbek czosnku, sok z limonki i przypraw szczyptą soli. Pomidory wydrąż, a miąższ dodaj do pasty i wszystko dokładnie wymieszaj. Nafaszeruj pastą wydrążone pomidory. Pasta smakuje świetnie także na ciepłym razowym toście! 

Cenne wartości odżywcze

Awokado - to tłusty i wartościowy owoc, którego miąższ jest doskonałym źródłem magnezu zapobiegającego skurczom, potasu regulującego ciśnienie krwi, cennych dla układu nerwowego witamin B2 i B6, przeciwkrwotocznej witaminy K oraz antynowotworowych witamin E i C. Pozwala obniżyć "zły" cholesterol, jest bogactwem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, niezbędnych do prawidłowego rozwoju układu nerwowego.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje