Reklama

Reklama

Jogurt dla każdego

Jogurt może z powodzeniem zastąpić śmietanę i stać się dodatkiem do zup, sałatek czy mięsa. Jest też doskonały do przyrządzenia deserów.


Jogurt jest cennym źródłem białka, a także dobrych bakterii, którymi warto uzupełniać dietę po kuracji antybiotykowej. Ze względu na znacznie niższą od mleka zawartość laktozy, jest też bezpieczniejszy dla osób z nietolerancją tej substancji.

Reklama

Warto pamiętać, że jeśli jogurt jest szczelnie zamknięty i nieprzeterminowany, nie powinien być być groźny dla zdrowia, bo są w nim wtedy tylko pożyteczne bakterie. Ważne jednak, by jogurt przechowywać zgodnie z zaleceniami producenta.

Niewielkie ilości jogurtu mogą zostać w wprowadzone do menu dziecka już w siódmym miesiącu życia. Natomiast w większych ilościach lub jako bazę posiłków dopiero po jedenastym miesiącu życia. Oczywiście, jak w przypadku każdego nowego produktu w diecie, należy obserwować czy nie wystąpią reakcje alergiczne.

Małym dzieciom nie zaleca podawać się jogurtów owocowych. Może się zdarzyć, że w ich składzie będą sztuczne barwniki, aromaty i dodatki smakowe.

Warto sprawdzać skład na etykiecie albo podać jogurt naturalny ze zmiksowanymi świeżymi owocami. Najlepiej takimi, o których wiemy, że nie uczulają dziecka.

Dowiedz się więcej na temat: dziekco | jogurt

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje