Reklama

Reklama

Warzywa i owoce niekoniecznie częściej niż pięć razy dziennie

Więcej niż pięć codziennie spożywanych porcji warzyw i owoców nie daje dodatkowych korzyści zdrowotnych.

Tych informacji dostarcza nam "British Medical Journal". Specjaliści od żywienia od dawna zalecają pięć 80-gramowych porcji warzyw i owoców dziennie. Większości osób udaje się osiągnąć najwyżej cztery. Pojawiły się opinie, że jeszcze lepiej jeść warzywa i owoce 7 a nawet 10 razy dziennie.

Za dużo warzyw i owoców szkodzi?

Reklama

Aby je zweryfikować, zespół kierowany przez prof. Franka Hu z Harvard School of Public Health w Bostonie przeanalizowali wyniki 16 przeprowadzonych na szeroką skalę badań z Azji, Europy i USA. W sumie objęły one ponad 833 tys. ludzi, z których 56 tys. zmarło w okresie obserwacji.

Okazało się, że wprawdzie każda dodatkowa porcja warzyw i owoców spożywana codziennie zmniejszała o 5 proc. ryzyko przedwczesnej śmierci (zwłaszcza z powodu choroby serca) , ale powyżej pięciu porcji efekt ten już nie występował.

Spożywane owoce i warzywa mogą być świeże, konserwowane, mrożone, suszone lub w postaci soku. Jednak ziemniaki i maniok się nie liczą, ponieważ zawierają głównie skrobię.

Dowiedz się więcej na temat: warzywa i owoce w diecie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje