Reklama

Reklama

5 pomysłów na szybkie śniadania dla dzieci

Choć śniadanie powinno być najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, to wielu Polaków ciągle je bagatelizuje. Poranna krzątanina i dzieci, które wybrzydzają nad talerzem to częsta sytuacja w naszych domach. Czy można to zmienić? Tak! Wystarczy, że poznasz kilka pomysłów na szybkie, zdrowe i atrakcyjne śniadania dla dzieci.

Najczęściej pierwszym "daniem", jakie zjadamy w ciągu dnia, są kanapki. Niestety, dzieci zwykle nie przepadają za kromkami chleba z sałatą ze zwykłym żółtym serem. Narzekają, że są zbyt suche, za grubo pokrojone albo nudne. Oczywiście, że można udekorować je czy przyciąć w finezyjne kształty przypominające postaci z bajek i zwierzęta. To jednak dość czasochłonne zajęcie, szczególnie biorąc pod uwagę poranne zabieganie.

Reklama

Kolorowe kanapki

Dużo szybszym pomysłem na zrobienie nietuzinkowych kanapek jest przygotowanie kolorowych i zdrowych past kanapkowych do posmarowania pieczywa. Wystarczy, że to one zastąpią masło, a na nich ułożymy kawałki kolorowych warzyw i mamy już bajkowe śniadanie! Pasty można przygotować wieczorem poprzedniego dnia i schować  do lodówki. Bardzo zdrową i kuszącą wizualnie pastą jest guacamole. Wystarczy awokado przekroić wzdłuż na pół, usunąć pestkę i wydłubać miąższ łyżeczką. Jeżeli awokado jest miękkie, trzeba jedynie rozgnieść je widelcem. Jeżeli jest twardsze, konieczne jest pokrojenie w drobną kostkę. Następnie pozostaje tylko dodanie rozgniecionego w prasce ząbku czosnku, szczypty soli i pieprzu oraz soku z połowy cytryny.

Również dobrze sprawdzi się pasta z czerwonej fasoli z dodatkiem mięty. Szklankę czerwonej fasoli z puszki  trzeba zblendować z garścią suszonych pomidorów, ząbkiem czosnku, oliwą (taką ilością,by pasta miała aksamitną konsystencję), odrobiną mięty, solą i pieprzem.

Najszybszym wyjściem jest posmarowanie kanapek gotowym hummusem. Pasta z ciecierzycy ma ciekawy kolor, jest smaczna i, co najważniejsze, zdrowa. Przeglądając sklepowe półki warto zwrócić uwagę na hummusy z linii "Z gruntu dobre". Występują one w trzech smakach: klasycznym, z czarnuszką i z suszonymi pomidorami. To produkty bezglutenowe, z czystą etykietą, pakowane w wygodne opakowania.

Onigiri

Onigiri to tradycyjna, japońska "kanapka", której głównym składnikiem jest ryż. Jak ją zrobić? Przygotuj ryż jak do sushi lub użyj ryżu jaśminowego ugotowanego  do miękkości z dodatkiem soli, cukru i octu ryżowego. Na dłoni ułóż kawałek folii spożywczej. Na dłoń nałóż zimny ryż (mniej więcej kopiastą łyżkę) i uklep z niej płaski kształt (absolutnie dowolny), na ryż nałóż wszystko to, co chcesz, by znalazło się w kanapce (mogą być to warzywa, owoce, pasta, sałatka, słodycze), a na warstwę farszu ponownie nałóż ryż. Całość uformuj w dowolny kształt. Klasyczne onigiri mają kształt przestrzennego trójkąta, ale dla dzieci Japończycy często układają ryżową "kanapkę" w kształty zwierząt czy postaci z bajek. Onigiri możesz spokojnie przygotować dzień wcześniej i okryte folią, lub w pojemniku , przechować przez noc w lodówce. Ciekawym dodatkiem do ryżowej "kanapki" jest dip zrobiony z hummusu. Wystarczy do gotowego hummusu dodać łyżeczkę oliwy i łyżkę jogurtu naturalnego, by uzyskać kremowy sos. Polane takim dipem onigiri to mariaż smaków Bliskiego i Dalekiego Wschodu, który dzieciaki pokochają!

Parówki

Pyszną, szybką i pełnowartościową propozycją na śniadanie dla dziecka są parówki. Oczywiście należy wybrać te, które składają się głównie z mięsa i nie zawierają glutminianu sodu i innych wzmacniaczy smaku. Sokoliki to parówki, które w ponad osiemdziesięciu procentach składają się z mięsa drobiowego i cielęcego oraz są pozbawione "polepszaczy". Są delikatnie doprawione i zawierają mało tłuszczu. Dzięki swojej prostej, podłużnej formie, stanowią świetną bazę do ekspresowego "przerobienia" na ośmiorniczki, pajączki czy mumie.

Smak wakacji

Któremu dziecku gofry nie kojarzą się z wakacyjnym wyjazdem? To uwielbiane przez małych i dużych danie, które śmiało można podać na śniadanie. Najlepiej smakują świeżo przygotowane, ale gdy rano mamy je tylko usmażyć, bo gotowe ciasto czeka w lodówce, nie jest to bardzo czasochłonne zadanie. Gofry można podać z domowym dżemem, świeżymi owocami czy bitą śmietaną. Dobrze smakują także w wersji wytrawnej. Wystarczy, że do ciasta damy mniej cukru i dosypiemy suszone zioła (bazylię, oregano) lub szpinak. W takiej odsłonie gofry można posmarować warzywną pastą, hummusem czy podać z wędliną.

Odczarowana owsianka

Przez lata każde dziecko krzywiło się na samo brzmienie słowa owsianka. Trudno się dziwić, jeżeli podawano ją jako niesmaczną breję. Dziś owsianka święci triumfy. Jest zdrowa, pożywna i również szybka w przygotowaniu. Wystarczy porcję błyskawicznych płatków owsianych zalać gorącym mlekiem do wysokości płatków i odstawić na pięć minut. Po tym czasie pozostaje tylko dodanie ulubionych składników. Dzieci uwielbiają dodatek owoców lub bakalii oraz miodu.

Odpowiednio przemyślane śniadanie wcale nie musi być pracochłonne. Wystarczy zainspirować się naszymi propozycjami, by każdego dnia przygotować pełnowartościowy i zdrowy posiłek, który skusi nawet największego niejadka!


Materiał powstał we współpracy z marką Sokołów.

materiały prasowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje