Cel: więcej warzyw, czyli wszystkie zalety pasty warzywnej

Zdajemy sobie sprawę z tego, że powinniśmy spożywać więcej warzyw, ale mamy trudności ze zmianą nawyków. Na szczęście obecnie na rynku dostępne są gotowe zdrowe produkty, które pozwolą nam łatwo wprowadzić do codziennej diety pomidory, paprykę, cukinię, bakłażana czy fasolę.

Warzywa - najważniejszy składnik zdrowej diety

Warzywa i owoce od lat znajdują się u podstaw piramidy żywienia. Każdego dnia powinniśmy spożywać pięć porcji warzyw i owoców, przy czym te pierwsze mają stanowić ¾ wszystkich przyjmowanych produktów roślinnych, a drugie - ¼. Przez "porcję" rozumiane jest 80-100 g, czyli jeden owoc, szklanka soku czy dwie średniej wielkości marchewki. Tymczasem w diecie Polaków dominują wyroby z innych grup produktowych m.in. mięso. Dlaczego jemy tak mało warzyw i jak zmienić swoją dietę na zdrowszą?

Uwierzmy we własne możliwości

Badania dr Davida Bentona, profesora psychologii z Uniwersytetu w Swansea, opublikowane w piśmie "Nutrition Reviews" wykazują, że za niskie spożycie warzyw i owoców mogą odpowiadać aspekty psychologiczne. Większość pytanych znała zasadę pięciu porcji, ale nie miała ona przełożenia na rzeczywiste nawyki żywieniowe. Jako przyczynę wiele osób podawało m.in. długi czas przygotowania takiego posiłku, dostępność czy cenę produktów. Ale największą barierę stanowił brak wiary we własne możliwości - zwyczajnie nie wierzymy w to, że uda nam się osiągnąć cel, czyli przestawić się na zdrowszą dietę.

Zmiana nawyków

Próbując zmienić swój styl życia, powinniśmy się trzymać dwóch zasad: nie porywajmy się z motyką na słońce i zastępujmy stare nawyki nowymi. Jeśli dieta roślinna wydaje nam się wymagająca i czasochłonna, postarajmy się ją uprościć. Nawet jeżeli na początku czujemy ogromną chęć na zmiany, pamiętajmy, że entuzjazm szybko opadnie. Nie kupujmy wyciskarki do robienia soków i malaksera do ucierania surówek. Na dobry początek sięgnijmy po gotowe rozwiązania. Jeśli do tej pory jedliśmy kanapki z pasztetem, zastąpmy go warzywną pastą Łowicz. Marka oferuje aż cztery smaki: z pomidorami i wędzoną papryką, z bakłażanem i suszonymi pomidorami, z cukinią i curry oraz z papryką i czerwoną fasolą. Dzięki tak szerokiemu wyborowi z pewnością pasty nam się nie znudzą, mogą więc zagościć w naszych domach na stałe. Pasty warzywne marki Łowicz pozwolą nam szybko i wygodnie poczynić pierwszy krok do zmiany diety na bardziej wartościową, gdyż stanowią szybką i prostą metodę na włączenie dodatkowej porcji warzyw do codziennego menu.

Wartościowe pasty warzywne

Pasty Łowicz obalają również teorię, jakoby dieta roślinna była uboga w białko i mało sycąca. Dzięki obecności roślin strączkowych takie śniadanie da nam energię na cały poranek. W dodatku zostały one wyprodukowane z warzyw bogatych w naturalny błonnik, który usprawnia działanie przewodu pokarmowego: zapobiega zaparciom, oczyszcza jelita, polepsza wchłanianie składników odżywczych z pokarmów, przyspiesza metabolizm, stanowi pożywkę dla "dobrych" bakterii tworzących mikroflorę jelitową, a w dodatku, pomimo że jest bardzo niskokaloryczny (2 kcal/g), daje uczucie sytości na dłużej. Błonnik jest więc sprzymierzeńcem osób, które pragną schudnąć.

Szerokie zastosowanie w kuchni

To nie koniec zalet past oferowanych przez Łowicz. Produkty te mają szerokie zastosowanie kulinarne. Możemy je używać nie tylko jako smarowidła do kanapek, ale również przyrządzić z nich szybki, smaczny i zdrowy dip do przekąsek (np. surowych warzyw skrojonych w słupki), zapiec w cieście francuskim czy użyć jako nadzienia do naleśników. Pasty Łowicz nie zawierają sztucznych zagęstników czy innych dodatków, mają całkowicie naturalny skład, dzięki czemu mogą stanowić element zdrowej diety bogatej w warzywa.

Prezentacja partnera

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje