Lekkie pizze Hawaii

Dla dbających o linię.

Składniki na 4 porcje:

- 300 g mąki,
- pół kostki drożdży (21 g),
- cukier, sól,
- łyżka oleju,
- 250 g zagęszczonego soku pomidorowego,
- łyżka przecieru pomidorowego,
- biały pieprz,
- pół pęczka pietruszki,
- puszka ananasów w plastrach (w zalewie bez dodatku cukru),
- pół pęczka zielonej cebulki,
- 16 cienkich plasterków szynki,
- 75 g startego sera żółtego (17 proc. tłuszczu),
- mąka do podsypywania

Przygotowanie:

Mąkę wsypać do miski, zrobić wgłębienie. Wkruszyć drożdże, dolać 100 ml letniej wody, dodać szczyptę cukru i zagnieść ciasto. Przykryć i odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce. Następnie dolać jeszcze 100 ml ciepłej wody, pół łyżeczki soli, olej i wyrobić na gładkie ciasto przy pomocy robota kuchennego. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na ok 30 minut. Zagęszczony sok pomidorowy i przecier wlać do garnka, zagotować, doprawić solą, pieprzem i szczyptą cukru, gotować 5 minut na średnim ogniu. Pietruszkę umyć odłożyć trochę do dekoracji resztę posiekać i wmieszać do sosu. Jeszcze raz doprawić. Zdjąć z ognia wystudzić. Plastry ananasa osaczyć, poprzekrawać na czworo. Cebulkę umyć, pokroić. Ciasto jeszcze raz wyrobić i podzielić na 8 części. Na posypanej mąką powierzchni kawałki ciasta rozwałkować na krążki o średnicy około 12 cm. Nakładać na blachy wyłożone papierem do pieczenia, a następnie smarować sosem pomidorowym. Nakładać szynkę, kawałki ananasa i ser, posypać zieloną cebulką. Piec w rozgrzanym do 200 st. C piekarniku po 15-20 minut. Dekorować pietruszką.
Czas przygotowania 60 minut
Jedna porcja zawiera 1680 kJ/401 kcal

Dowiedz się więcej na temat: ciasto | pizza | potrawy niskokaloryczne

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje