Reklama

Reklama

Przekąski przed telewizor: pięć propozycji zdrowszych i pyszniejszych niż czipsy

Czasem (no dobrze, często), zwłaszcza podczas oglądania ulubionego serialu czy filmu, mamy ochotę na coś smacznego. Choć przekąska kojarzy się z czymś niezdrowym, wcale nie musi tak być. A zdrowa, nie musi z kolei być niesmaczna. Pizza z cukinii, chrupiące kabanosy, domowe batoniki musli… Brzmi nieźle, prawda? Oto pięć przekąsek przed telewizor, które są zdrowsze i smaczniejsze niż czipsy.

Domowe batoniki musli

Batoniki lubi niemal każdy, jednak te sklepowe nie należą do najzdrowszych przekąsek na świecie - przede wszystkim dużo w nich cukru i innych jego substytutów. Batoników nie trzeba jednak kupować, można przyrządzić je samodzielnie. Będą równie pyszne, a na pewno dużo zdrowsze. Jak to zrobić?

Reklama

Płatki owsiane (ok. 150 g) i wiórki kokosowe (50 g) prażymy osobno na suchej patelni. 5 łyżek mleka roślinnego mieszamy z masłem orzechowym (60 g). Następnie kroimy garść suszonych daktyli i łączymy ze sobą wszystkie składniki. Formę wykładamy papierem do pieczenia i formujemy wcześniej przygotowaną mieszankę w ten sposób, by powstał długi baton. Wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i czekamy ok. 10 minut. Po wyjęciu kroimy na kilka kawałków.

Chrupiące kabanosy

Kabanosy to błyskawiczna przekąska, która syci na długo. Dostępne na rynku suszone kiełbaski z dużą ilością białka i innych składników odżywczych nie tylko idealnie sprawdzają się jako codzienna przekąska przed telewizor, ale także jako dodatek w bardziej wyszukanych dań. W sklepach znajdziemy różne rodzaje kabanosów - ciekawą propozycją są np. Kabanosy francuskie marki Sokołów, wyróżniające się kompozycją przypraw oraz wysoką zawartością mięsa (185 g mięsa na 100 g produktu). Kabanosy jeść też można z różnego rodzaju dodatkami. Świetnym pomysłem na urozmaicenie sobie tej przekąski jest przyrządzenie dipu - na przykład sosu czosnkowego lub pomidorowego.

Przyrządzenie sosu pomidorowego jest banalnie proste, a z pewnością urozmaici podjadanie kabanosów. Do 200 ml passaty dodajemy ok. 4-5 drobno posiekanych suszonych pomidorów, oraz dwie szczypty soli, pieprzu, chili i oregano. Podobnie łatwe jest przygotowanie sosu czosnkowego: 2-3 ząbki czosnku i natkę pietruszki siekamy, a później dodajemy do jednego opakowania jogurtu greckiego. Doprawiamy solą i pieprzem i mieszamy. A po kabanosy francuskie udaj się do popularnych marketów. Z pewnością znajdziesz je na półce.

Minipizza z cukinii

Pizza nie kojarzy się ze zdrową przekąską. Nie mówimy tu jednak o zwykłej pizzy, a o jej miniodmianie z cukinii. Robi się ją łatwo i szybko, a podawać można zarówno na ciepło, jak i na zimno. Na taką cukinię skuszą się nawet ci, którzy na co dzień nie przepadają za tym warzywem.

Cukinię kroimy w plastry o grubości ok. 1 cm. Przygotowujemy sos pomidorowy (jak to zrobić - powyżej) oraz ulubione dodatki. Łagodny smak cukinii doskonale uzupełnią wyraziste kabanosy, takie jak wieprzowe Kabanosy luksusowe Sokołów (dla dzieci możemy przygotować wariant z łagodniejszymi Kabanoskami Sokolikami, przyprawionymi specjalnie z uwzględnieniem preferencji najmłodszych). Całość posypujemy startą bądź cienko pokrojoną goudą, mozzarellą lub serem kozim, a następnie wkładamy do nagrzanego do ok. 180-200C piekarnika na około 20 minut.

Oliwki z ziołami i czosnkiem

Oliwki zwykle serwowane są jako dodatek - do sałatek czy pizzy. Znakomicie komponują się też z przeróżnymi serami i winem. Można jednak spojrzeć na nie inaczej i przyrządzić jako osobną przekąskę. Jak to zrobić?

Oliwki odsączamy, czosnek (dwa ząbki) bardzo drobno siekamy, a następnie mieszamy z dwiema łyżkami ziół prowansalskich (można je zastąpić tymiankiem lub rozmarynem). Marynatę łączymy z oliwkami i odstawiamy do lodówki na minimum jedną dobę.

Bananowo-szpinakowe smoothie

Idealny koktajl do popijania przed telewizorem, z jednej strony orzeźwiający i dodający energii, z drugiej - treściwy, sprawiający, że zapominamy o głodzie. Wygląda świetnie i tak też smakuje - docenią go nawet ci, którzy na co dzień nie przepadają za szpinakiem.

Przyrządzenie bananowo-szpinakowego smoothie jest banalnie proste. Kawałki bananów i posiekane liście szpinaku przekładamy do miksera. Dolewamy wody mineralnej i soku wyciśniętego z jednej limonki, a następnie miksujemy. Dodać można również plasterek imbiru. I gotowe.

 

Artykuł z ekspozycją partnera

materiały promocyjne

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje