Reklama

Zdrowe przekąski z grilla

Ładna pogoda sprzyja miłośnikom grillowania. Wiele osób jednak obawia się, że jedzenie z grilla nie należy do najzdrowszych. Czy możemy to zmienić?

Jeśli grillowanie kojarzy się nam głównie z kiełbasą maczaną w wiadrze z musztardą, nie ma się co dziwić, że postrzegamy to jako coś niezdrowego. Na szczęście możemy w prosty sposób zmodyfikować nasze menu, serwując sobie i gościom zdrowe przekąski z grilla!

Mięsne zagryzki

Reklama

Wbrew pozorom, zdrowe grillowanie nie musi opierać się na produktach bezmięsnych. Przykładem na to jest, wciąż niedoceniana przez nas, wołowina, będąca źródłem wielu substancji odżywczych. Mięso wołowe jest wskazane szczególnie dla kobiet ciężarnych, które mają wysokie zapotrzebowanie na żelazo. To jednak nie wszystko.

Wołowina jest również źródłem wysokowartościowego białka, a także witamin z grupy B, cynku, magnezu, potasu czy L-karnityny, która stosowana jest powszechnie przy terapii otyłości i problemach kardiologicznych. To wystarczające powody, by wrzucić steka wołowego na grilla. Możemy samodzielnie wykroić steki z kawałka antrykotu lub rostbefu lub kupić pakowane pojedynczo, gotowe do wrzucenia na ruszt steki Uczta Qulinarna od Sokołowa.

Jeśli zależy nam nie tylko na daniach głównych, ale również na przekąskach, możemy przyrządzić zagryzki oparte na wołowinie. Takim przykładem mogą być kuleczki z mielonego mięsa wołowego, wrzucone na ruszt, a następnie podane w podsmażonej picie z hummusem i dekoracją z sałatki.

Kolejną propozycją są szaszłyki z wołowiną podane w amerykańskim stylu. Najlepsze będą te przygotowane z rostbefu, łopatki lub antrykotu. Mięso pokrój w 2- 3 centymetrowe paski. Łyżkę musztardy Dijon, 2 łyżki octu winnego, łyżkę sosu Worcester i 4 łyżki oliwy z oliwek wymieszaj z dwoma łyżkami przyprawy do wołowiny. Przygotowaną marynatą zalej pokrojone mięso i odstaw na kilka godzin do lodówki. Gdy będzie już odpowiednio zamarynowane, wyjmij je i nadziej na patyczek, najlepiej tak, by pasek mięsa układał się w  kształt litery S. Kawałki mięsa możesz przełożyć podgotowanymi kawałkami ziemniaków, krążkami cebuli, kawałkami papryki lub cukinii. Gotowe szaszłyki grilluj po około 10 minut z każdej strony.

Pieczarki faszerowane

Choć w naszym kraju są niezwykle popularne, wiele osób uważa je za bezwartościowe. Okazuje się jednak, że pieczarki nie tylko są bogate w witaminy z grupy B, ale również zawierają działające przeciwnowotworowo lektyny oraz antyoksydanty. W tych grzybach możemy również znaleźć tyrozynazę - białko, które chroni nasze DNA przed uszkodzeniami spowodowanymi oksydacją.

Oprócz zdrowotnych właściwości pieczarki świetnie sprawdzają się w roli grillowanych przekąsek. Można nadziewać je na różne sposoby, wykorzystując to, co mamy w kuchni. Doskonale komponują się z czosnkiem i cebulą, a także ostrą papryką oraz delikatnymi serami. Aby urozmaicić nasze przyjęcie grillowe możemy przygotować kilka wersji tej przekąski tak, żeby każdemu przypadła ona do gustu.

Grillowana sałatka

Gdy mówimy o zdrowym grillowaniu wielu z nas nasuwają się jedynie grillowane warzywa. Zwykle na nasz ruszt trafia papryka, cukinia, bakłażan czy plasterki ziemniaków. Rzadko kiedy decydujemy się na jakiekolwiek odstępstwo od tej klasyki. To spory błąd! Równie dobrze na grillu sprawdza się czosnek, por, a nawet kalafior, marchewka i pomidor.

Wystarczy, że wybierzemy kilka składników na sałatkę i wrzucimy na ruszt. Aby sałatka była chrupiąca i treściwa możemy wykorzystać świeżo upieczone na grillu tosty, pokrojone w kosteczkę. Jeśli jesteśmy fanami mięsnych sałatek warto rozważyć dodanie lekko podgrillowanych Kabanosów grillowych o smaku jalapeno, które ma w swojej ofercie Sokołów. Pokrojone w niewielkie kawałki będą chrupkim, lekko pikantnym akcentem w sałatce. Dla podkreślenia smaku, całość dania można posypać na koniec rozkruszonym serem feta.

 

Artykuł powstał we współpracy z marką Sokołów

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje