Reklama

Reklama

Kufry, walizki, torby od Louis Vuitton

Epoka Jacobsa

Reklama

Pod koniec lat 90., pragnąc odświeżyć nieco konserwatywny wizerunek firmy, na stanowisko dyrektora artystycznego Louis Vuitton powołano amerykańskiego projektanta mody, Marca Jacobsa. W 1998 r. stworzył on dla Vuitton pierwszą kolekcję pret-a-porter, poszerzając tym samym asortyment firmy o damskie i męskie artykuły odzieżowe.

W 2003 r. Jacobs zaprosił do współpracy Takashiego Murakami, jedną z najgłośniejszych postaci sztuki współczesnej. Nazwisko Murakami znalazło się w ubiegłym roku na opublikowanej przez Time liście stu najbardziej wpływowych osobowości. Urodzony w latach 60. artysta zasłynął jako autor tętniących życiem komiksowych wizji wykonanych w wykreowanym przez siebie stylu superflat. Jego twórczość to barwny amalgamat uświęconej tradycji i plastikowej komercji. Połączenie elementów dawnej sztuki japońskiej z motywami zaczerpniętymi z mangi, anime i kontrkultury otaku. Dla Vuitton Murakami dokonał reinterpretacji klasycznego monogramu LV. Owocem tej pracy stały się nowe wzory graficzne: Panda, Cherry, inspirowany deseniem moro Monogramouflage oraz Monogram Multicolore. Opatrzone nimi produkty szybko zyskały ogromną rzeszę wielbicieli. Upodobały je sobie szczególnie młode hollywoodzkie celebrytki, które w swoich "louis" - jak pieszczotliwie nazywają "vuittonowskie" torby - transportują usadowione po królewsku pieski chiwawa. Od początku działalności towary sygnowane logiem "Vuitton" przeznaczone były dla elitarnej klienteli - koronowanych głów, polityków, gwiazd estrady, srebrnego ekranu i sportu. Wśród licznych ambasadorów marki wymienić można chociażby Catherine Deneuve, Seana Connery'ego, Michaiła Gorbaczowa, Steffi Graf, czy Jennifer Lopez. Obecnie produkty Louis Vuitton promuje Madonna, której kontrakt reklamowy opiewa na sumę 6,5 mln dolarów.

Ile za kuferek?

Starannie kształtowany, ekskluzywny wizerunek firmy i wysoka jakość oferowanych przez nią towarów znajdują odzwierciedlenie w cenach. Dotyczy to zarówno produktów współczesnych, jak i tych określanych mianem vintage. Coraz częściej poszukiwane dawne wyroby Vuittona to wydatek rzędu nawet kilkudziesięciu tysięcy euro. Kufer typu Steamer z końca XIX w. to koszt około 25 tys. euro. Wykonaną w 1914 r. niedużych rozmiarów "szafę podróżną" można nabyć za 22 tys. euro. Wartość powstałego mniej więcej w podobnym okresie sześciennego pudła na kapelusze (half trunk) szacuje się na 28 tys. euro. Koronne trofeum kolekcjonera "vuittonów", jakim jest replika słynnego malle-secrétaire jeszcze parę lat temu można było nabyć za kilka tys. marek niemieckich. Obecnie jego cena sięga 50 tys. euro. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się produkty pochodzące z limitowanych i "vipowskich" edycji, jak np. wykonane z biskwitu i papier-mâché lalki. Ręcznie malowane, ubrane w regionalne stroje; w latach 30. wręczane jako upominki wyjątkowym klientom. Dzisiaj warte co najmniej 1,5 tys. euro.

Dowiedz się więcej na temat: firmy | torby

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje