Reklama

Reklama

Kufry, walizki, torby od Louis Vuitton

Najczęściej podrabiana marka

Reklama

W latach 60. XX w. firma ponownie musiała zmierzyć się z plagą imitacji. Do tej pory bazary, sklepiki i aukcje internetowe zalewa fala - często bardzo dobrych - podróbek opatrzonych logiem LV. Niektóre z fałszerstw zdolne jest zdemaskować jedynie oko wytrawnego znawcy. Jedni analizują w tym celu barwę i fakturę klasycznego monogramu, który powinien mieć jasny musztardowy odcień i gładką powierzchnię. Inni badają numery seryjne i etykiety. Istnieją nawet specjaliści, którzy rozpoznają oryginał po dźwięku przypominającym polerowanie paznokci, jaki wydaje pocierana bawełniana podszewka. Louis Vuitton jest obecnie najczęściej kopiowaną marką na świecie i zaledwie 1 proc. z dostępnych na rynku wyrobów to oryginały [sic!]. W związku z zaistniałym problemem korporacja podjęła intensywną walkę z nieuczciwą konkurencją. Rocznie przeznacza na ten cel 15-20 mln euro z budżetu holdingu. Od lat 80. nowe produkty Vuitton dostępne są jedynie w salonach firmowych.

Pomimo ogromnych kosztów, jakie Louis Vuitton ponosi z tego tytułu, panujący kryzys zdaje się nie dosięgać firmy, która nadal przeznacza 20 mln euro rocznie na reklamę, wprowadza na rynek nowe modele produktów i z powodzeniem otwiera kolejne salony. Niedługo jeden z nich powstanie w Polsce.

Marta Zdańkowska

Dowiedz się więcej na temat: firmy | torby

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje