Reklama

Reklama

Kod kolorów

Żelowe, kolorowe bransoletki - znak aktywnego człowieka - noszone są już przez dziesiątki milionów ludzi.

Na rękach wielu znanych osób - artystów, dziennikarzy, aktorów - można zobaczyć kolorową, żelową bransoletkę - różową, białą, niebieską, pomarańczową, zieloną czy żółtą.

Moda, szpan, a może znak, że są aktywni i włączają się w akcje charytatywne i angażują w jakiś problem.

Walka z rakiem

Modę na takie bransoletki zapoczątkował słynny kolarz Lance Armstrong, który zmagał się z chorobą nowotworową. Jest założycielem fundacji zbierającej pieniądze na walkę z rakiem. To właśnie on wymyślił w ubiegłym roku akcję "Live Strong", której symbolem stała się żółta opaska sprzedawana za dolara.

Reklama

Za przykładem Armstronga poszły inne organizacje charytatywne na całym świecie. Polska Akcja Humanitarna rozprowadza "wodne opaski" w kolorze niebieskim. Kosztują 5 zł, czyli tyle, ile zapas wody na miesiąc dla jednego człowieka, który żyje w kraju, gdzie brakuje wody. W Czeczenii PAH rozwozi wodę cysternami do szpitali i szkół, w Sudanie i w Afganistanie wierci studnie głębinowe, aby ludzie powrócili do wiosek.

Różowe bransoletki przypominające o badaniach profilaktycznych noszą na ręku Kamil Durczok i Martyna Wojciechowska. Oboje walczyli z chorobą nowotworową.

Gadżet - zwycięzca

Bransoletki odniosły niebywały sukces. Tylko te białe nosi na świecie ponad 50 milionów ludzi. W Polsce PAH sprzedała niebieskich opasek już 60 tys. Zdaniem psychologów sukces kolorowych żelowych bransoletek tkwi w tym, że wielu ludzi chce pomagać innym lub tylko pokazać, że rozumie, z jak ważnymi problemami boryka się ludzkość.

Niektórzy noszą po kilka bransoletek w różnych kolorach symbolizujących różne problemy. Ten kod kolorów także jest ważny, bo jest czytelny dla innych.

Kolory bransoletek
• Biała - kampania przeciwko AIDS lub biedzie na świecie.
• Żółta - wspieranie badań nad rakiem.
• Różowa - solidarność z chorymi na raka.
• Czarno-biała - przeciw rasizmowi.
• Niebieska - woda dla ofiar suszy.

Trafiony pomysł

- W ubiegłym roku również prowadziliśmy akcję zbierania funduszy na Kampanię Wodną, ale niebieskie opaski wprowadziliśmy w tym roku i okazało się, że był to bardzo trafiony pomysł, bo zbieramy o wiele więcej pieniędzy - mówi Katarzyna Chałas z Polskiej Akcji Humanitarnej.

I ty możesz stać się właścicielką bransoletki - zobacz informacje o akcji "Dzieci ulicy"

Tekst pochodzi z gazety

Dzień Dobry
Dowiedz się więcej na temat: znak | bransoletki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje