Reklama

Reklama

​Lubisz długie spacery? Możesz sprawić, że w twoim województwie będzie więcej drzew

Healthy Cities - tak nazywa się wyzwanie, które ogłosiła grupa LUX MED. Firma we współpracy z Lasami Państwowymi posadzi w całej Polsce 300 tys. drzew w całej Polsce. O tym, ile drzew trafi do poszczególnych województw i jak duże nowe lasy w nich powstaną, zdecydują... miłośnicy spacerów, którzy przyłączą się do wyzwania.

Wyzwanie Healthy Cities ma dwa cele - zachęcenie Polaków do aktywności fizycznej i zadbanie o czystsze powietrze poprzez zwiększenie powierzchni lasów w całej Polsce. Pula 300 tys. drzew, które chce w ramach tej akcji zasadzić LUX MED we współpracy z Lasami Państwowymi, zostanie bowiem rozdzielona między wszystkimi województwami. O podziale zdecyduje to, ilu uczestników w każdym województwie przyłączy się do wyzwania i ile w sumie przemaszerują.

Żeby przyłączyć się do zabawy, wystarczy pobrać darmową aplikację Healthy Cities, dostępną w AppStore oraz Google Play. Podczas rejestracji należy wybrać województwo, w ramach którego dołącza się do akcji i zrobić jak najwięcej kroków do końca czerwca tego roku. Uczestnicy z każdego województwa będą swoistą jedną drużyną. Można więc powiedzieć, że rywalizacja rozegra się między 16 wojewódzkimi drużynami. Po zakończeniu wyzwania w każdym z województw zostanie zasadzony las. Jego wielkość będzie zależna od finalnej pozycji drużyny w rankingu kroków, przy czym decyduje średnia liczba kroków w przeliczeniu na jednego uczestnika). Łącznie w całej Polsce firma LUX MED we współpracy z Lasami Państwowymi posadzi 300 tys. drzew, czyli 50 hektarów lasów.

Reklama

"Jakość środowiska, w którym żyjemy ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Obserwujemy to każdego dnia w naszych gabinetach. W projekcie Healthy Cities chcemy pokazać, że każdy może działać, bo to my jesteśmy odpowiedzialni za nasze zdrowie i za to, w jakim stanie przekażemy planetę przyszłym pokoleniom. Dwa drzewa średniej wielkości zaspokajają roczne zapotrzebowanie jednej osoby na tlen, więc jak posadzimy ich 300 tysięcy, będzie to miało realny efekt - mówi o założeniach wyzwania Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.

I dodaje, że równie ważnym celem akcji jest zachęcenie Polaków do aktywności, z której wielu zrezygnowało z powodu ograniczeń wprowadzonych w związku z pandemią. A spacer to jedna z najprostszych i najtańszych form ruchu. Rozpoczynający się właśnie długi weekend to wręcz idealny moment, by przemierzyć trochę kilometrów.

PAP life

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje