Co jeść, by spalić tłuszcz i zbudować mięśnie?

Zamiast liczyć kalorie, zwróć uwagę na składniki

Jeśli w ramach planu treningowego staramy się zarówno spalić tłuszcz, jak i zbudować mięśnie, powinniśmy szukać w diecie produktów bogatych w białko, a zarazem zawierających niewiele węglowodanów. Proteiny dostarczą nam wszak potrzebnej energii i zwiększą wydajność ćwiczeń. Kirkpatrick poleca sięgać zwłaszcza po masło orzechowe, pełnotłusty nabiał, chude mięso, tofu oraz fasolę. Nie zapominajmy też o płatkach owsianych, otrębach, migdałach i soi.

Reklama

Ekspertka zaznacza, że - jak wykazały niektóre badania naukowe - skutecznym sposobem na przyspieszenie procesu odchudzania jest trenowanie w godzinach porannych na czczo, co pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej. I dodaje, że zachowanie właściwych proporcji makroskładników w posiłkach jest znacznie ważniejsze od liczenia kalorii, a co za tym idzie kluczowe dla osiągnięcia wymarzonych rezultatów ćwiczeń: pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej i zbudowania mięśni. 


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje