Reklama

Reklama

Pokonaj złodziei swojego czasu!

Usuń wszystko, co niepotrzebne

Reklama

Miło jest mieć na biurku zdjęcie rodziny, ale... to cię rozprasza. Dlatego trzymaj na nim tylko to, co niezbędne. Długopisy w pojemniku, papiery w segregatorach, itd. Niech twoje miejsce pracy będzie jak stanowisko dowodzenia. Wszystko, co potrzebne, powinno być pod ręką. Zamiast przyklejać wszędzie żółte karteczki, notuj w zeszycie.

Usuń "przeszkadzaczy"

Nic tak nie odciąga nas od pracy jak dzwoniący wciąż telefon, zagadujący koledzy czy przychodzące maile, które natychmiast musisz przeczytać. Dlatego jeśli możesz sobie na to pozwolić, od czasu do czasu wyłączaj dzwonek w telefonie, gdy robisz coś naprawdę ważnego.

Zapanuj nad pocztą

Przede wszystkim wyłącz powiadamianie. Nic tak nie rozprasza, jak migająca na monitorze koperta. Wyznacz sobie godzinę w ciągu dnia, podczas której odpowiesz na maile i zajmiesz się papierową korespondencją. Przeglądając pocztę, odpowiadaj od razu, a niepotrzebne wiadomości kasuj.

Proś o pomoc

Na pewno wydaje ci się, że wszystko sama zrobisz najlepiej. Ale to złudne. Nie wstydź się poprosić o radę bardziej doświadczonych kolegów. (np. jeśli koleżanka pisała pismo podobne do tego, z którym ty będziesz się męczyć pierwszy raz). Uczenie się na własnych błędach jest metodą skuteczną, ale czasochłonną.

Planuj i wykreślaj

Dlaczego czas przecieka ci przez palce? Bo nie umiesz rozróżnić rzeczy ważnych od ważniejszych. Dostajesz zadania i zaczynasz robić kilka rzeczy naraz.

W ten sposób nic nie zostaje zrobione do końca, a ty masz wrażenie chaosu. A w takich warunkach potrafi pracować niewiele osób. Dlatego zacznij wyznaczać sobie cele na kolejne dni. Wszystko, co masz zrobić na bieżąco, zapisuj, najlepiej w specjalnym zeszycie. Na 20 minut przed wyjściem z pracy przejrzyj notatki.

Zobacz, co udało ci się zrealizować, a co musi "przejść" na jutro. Sprawy załatwione wykreśl. Na oddzielnej kartce zrób plan na następny dzień. Na czerwono oznacz te najpilniejsze.

Staraj się skończyć to, co zaczęłaś, zanim zaczniesz robić coś nowego. Szybko zorientujesz się, że dzięki tej prostej metodzie coraz skuteczniej panujesz nad sytuacją.

20 proc. pracujących osób przyznaje, że zamiast zajmować się obowiązkami służbowymi, poświęca mnóstwo czasu na prywatne rozmowy ze swoimi współpracownikami. 40 proc. pracowników przyznaje się do gubienia dokumentów, a na ich szukaniu spędza 150 godzin rocznie.

Dowiedz się więcej na temat: złodziej

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje