Reklama

Sprawdzone sposoby na poprawę samopoczucia

Zmęczona? Nie przejmuj się, każdy czasem ma zły dzień. Zamiast jednak tracić czas na bezsensowne myślenie o tym, co cię denerwuje, albo co ci się nie udało, usiądź wygodnie i zastanów się, co sprawi ci największą przyjemność. Oto kilka prostych sposobów, które szybko poprawią ci humor.

Przyjemne zmęczenie

Reklama

Aktywność fizyczna to pewnie ostania rzecz, o której myślisz, kiedy masz zły humor. Jednak nie ma nic lepszego na pozbycie się zmartwień niż... solidny wycisk. W czasie wzmożonego wysiłku uwalniają się endorfiny, czyli hormony szczęścia, dlatego po wyjściu z siłowni, mimo fizycznego zmęczenia, czujesz się błogo. Ćwiczenia uwalniają też inne neuroprzekaźniki, które pomagają redukować ból fizyczny i psychiczny.

Poza tym, kiedy uprawiasz sport, koncentrujesz całą swoją energię na prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń, a nie na problemie, który popsuł ci samopoczucie. Dlatego w czasie wysiłku twój mózg odpoczywa i ma czas, aby się zresetować.

Zajęcia fitness i ćwiczenia w siłowni podnoszą także twoją samoocenę. Po pierwsze dlatego, że zamiast siedzieć na kanapie, spędzasz aktywnie czas, a po drugie czujesz, że robisz coś dla siebie i swojego ciała. Przecież właśnie po to ćwiczysz - aby czuć się pięknie i pięknie wyglądać. Jędrna skóra, brak cellulitu i wyrzeźbiona sylwetka to nagroda i prawdziwy powód do dumy.

Jeśli chcesz poczuć się jeszcze lepiej i wzmocnić efekt "wow", stosuj regularnie kremy i preparaty wyszczuplające, modelujące i ujędrniające, które przyspieszą efekty ćwiczeń i pięknie wygładzą skórę. Wniosek? Aby pokonać zły nastój potrzebujesz solidnej rozgrzewki i skutecznych kosmetyków.

Relaks w doborowym towarzystwie

Zazwyczaj kiedy dopada cię chandra, ostatnie na co masz ochotę to spotkania z przyjaciółmi, chyba że z tymi "Przyjaciółmi". Powrót do ulubionych seriali i filmów (najlepiej komediowych) to świetny sposób na zły nastrój. Sięgnij po tytuł, który kojarzy ci się z miłymi chwilami, albo po jakąś nowość, na którą do tej pory nie miałaś czasu. Najważniejsze jest to, aby na chwilę oderwać się od rzeczywistości. Oglądając skupiasz się na tym, co widzisz, a nie na tym, co aktualnie przeżywasz. Ułóż się wygodnie na kanapie, przygotuj koc, przekąski i lampkę wina. Zgaś światło i zapomnij o wszystkich problemach świata.

Jeśli wolisz czytać, zamień film na książkę. To także doskonała rozrywka, która odpręża, poprawia nastrój i mocno angażuje wszystkie zmysły.

Medytacja

"Rozluźnij swoje ciało, oddychaj powoli, bez wysiłku..." - tak zazwyczaj zaczynają się zajęcia z medytacji, ale jeśli się postarasz, stan rozluźnienia możesz osiągnąć sama, w zaciszu własnego domu.

Dzięki medytacji obniżysz poziom stresu, a twój umysł zrelaksuje się, uspokoi i osiągnie poczucie stabilności. Medytacja pomoże ci spojrzeć na świat z innej perspektywy i sprawi, że problemy przestaną wydawać ci się aż tak wielkie.

Pamiętaj także, że kilkuminutowa medytacja obniża ciśnienie, poprawia krążenie krwi i zbawiennie wpływa na sen. Okazuje się, że podobnie działają regularne drzemki, obniżając poziom kortyzolu w organizmie. Często stres wynika ze zbyt małej ilości snu w nocy. Możesz go nadrobić w ciągu dnia - wystarczy zaledwie 15 minut.

Zakupy dobre na wszystko

Naukowcy z Uniwersytetu Michigan twierdzą, że zakupy to skuteczna metoda na walkę ze smutkiem. Ich eksperyment wykazał, że kupienie sobie czegoś lepiej wpływa na nastrój niż jedynie przeglądanie sklepowego asortymentu. Co więcej osoby, dla których motywacją była poprawa nastroju, były bardziej usatysfakcjonowane po wizycie w sklepie.

Oczywiście nie chodzi o to, aby w jeden dzień wydać cały miesięczny budżet (bo to wcale nie poprawi ci humoru), ale o to, aby pozwolić sobie na chwilę zapomnienia i sprawić sobie mały prezent.

Domowe SPA

Zamiast poddawać się złym emocjom pomyśl, co możesz zrobić dla swojego ciała, aby poczuć się wyjątkowo. Jeśli nic nie przychodzi ci do głowy, podpowiadamy: domowe SPA. Jak je przygotować? To prostsze niż myślisz. Na początek zarezerwuj wieczór tylko dla siebie. Przygotuj niezbędne kosmetyki, zapal w łazience pachnące świece i włącz wyciszającą muzykę.

Zacznij od relaksującej, pachnącej kąpieli z dodatkiem olejków eterycznych, które delikatnie rozgrzeją twoje ciało. Nie spiesz się i na pół godziny zapomnij o świecie.

Po kąpieli zrób peeling. Warto się do niego przyłożyć, bo od tego, jak dokładnie oczyścisz twarz i ciało, będzie zależał efekt końcowy. Po solidnym szorowaniu całego ciała czas na nawilżanie. Uzyskasz lepszy efekt mieszając ulubiony balsam do ciała z olejkiem albo z oliwą. Taka mikstura cudownie nawilża.

Kiedy masz już za sobą peeling i nawilżenie, a ciało jest jeszcze nagrzane, to najlepsza pora, aby nałożyć maseczkę na twarz. W czasie, kiedy będziesz trzymać ją na twarzy, zrób masaż stóp i pedicure.

Od stóp wróć do głowy, bo czas pozbyć się maseczki. Kiedy ją zetrzesz, nałóż krem do twarzy i krem pod oczy. Ostatnim punktem wieczoru będzie manicure. Paznokciami zajmij się na końcu, aby miały wystarczająco dużo czasu do wyschnięcia.

Tym z was, które potrzebują większych zmian, aby poprawić sobie samopoczucie, proponujemy wybrać się do fryzjera, na masaż lub do kosmetyczki - to zawsze działa.