Reklama

Reklama

Jak zaoszczędzić czas i pieniądze, gdy jesteś na diecie?

Czy zdrowe jedzenie zawsze jest drogie, a przygotowanie dietetycznych posiłków musi być czasochłonne? Przyglądając się produktom w alejce ze zdrową żywnością nietrudno ulec wrażeniu, że przejście na dietę może nas słono kosztować. Co zrobić, by uniknąć zwiększenia wydatków i zaoszczędzić czas?

Planowanie posiłków

Najprostszym sposobem, by osiągnąć oba wyznaczone cele, jest odpowiednia logistyka. Planując jadłospis na cały tydzień oszczędzimy sporo czasu, który normalnie wykorzystalibyśmy na codzienne gotowanie i zakupy. Wystarczy, że raz lub dwa razy w tygodniu udamy się do sklepu i kupimy wszystkie potrzebne składniki, a następnie weźmiemy się za przygotowanie posiłków na cały tydzień pracy. Gotowe obiady pakujemy w lunch boxy i chowamy do lodówki. Dodatkowa zaleta? Łatwiej trzymać nam się diety, jeśli nie musimy każdego dnia martwić się o to, co przygotować na obiad. W dodatku uczymy się organizować czas i budżet, dzięki czemu oszczędzamy na obu płaszczyznach.

Zakupy z głową

Reklama

Planowanie posiłków wiąże się również z oszczędnością pieniędzy. Jeśli na zakupy pójdziemy z listą potrzebnych produktów, której będziemy ściśle się trzymać, łatwiej będzie nam oprzeć się pokusie kupienia czegoś ekstra. To ogranicza również ilość wyrzucanego i marnowanego jedzenia - kupując tylko to, czego potrzebujemy, nie dopuszczamy do sytuacji, w której mamy zbyt dużo lub zbyt mało produktów w lodówce.Przechadzając się po sklepie nie ulegajmy pięknie wyglądającym etykietom- nie wszystko, co znajduje się w alejce ze zdrową żywnością jest warte swojej ceny. Czytajmy i porównujmy składy produktów, by nie dać się złapać.

Przy planowaniu jadłospisu bierzmy pod uwagę również porę roku. Sięgajmy po owoce i warzywa, na które w tym momencie jest sezon. Monitorujmy ceny w sklepach i dostosowujmy nasz plan posiłków do tego, co w danej chwili jest łatwo dostępne. Jeśli w zimie zdarza nam się sięgać po typowo letnie owoce, zróbmy zapasy, które schowamy do zamrażarki. Gotowe, mrożone owoce zimą są zwykle znacznie droższe niż świeże kupione w szczycie sezonu.

Czy dieta sokowa jest trudna?

Przechodząc na dietę często sięgamy po świeżo wyciskane soki. Soki są bogate w błonnik, są witaminową bombą i sposobem na poprawę odporności. W dodatku w kreowaniu mieszanek smakowych ogranicza nas tylko własna wyobraźnia. Podczas gdy  na sklepowych półkach można znaleźć podobne mieszanki produkowane przez różne firmy, w domowym zaciszu mieszać możemy soki wyciśnięte z dowolnych owoców i warzyw. Masz ochotę na połączenie melona, marchewki i pietruszki? Nie ma problemu! Niestety, wiele urządzeń wymaga napracowania się z przygotowaniem, krojenia owoców i warzyw w małe kawałki, a później dokładnego, ręcznego mycia i szorowania, co przekłada się na czas, który poświęcamy na ich przygotowanie.

Zanim kupimy wyciskarkę do soków, zwróćmy uwagę na jej otwór wlotowy na składniki. Jeśli jest duży, pozwoli nam to zaoszczędzić czasu poświęconego na krojenie i obieranie, a składniki można wrzucać bez krojenia. Sprawdźmy też, jak się myje urządzenie oraz czy mamy możliwość rozłożenia jej na części i włożenia do zmywarki. Wszystkie te opcje posiada między innymi wyciskarka Philips HR1889/70. Ma wyjątkowo duży wsad na produkty, co pozwoli nam na  przygotowanie soku, bez tracenia czasu  na obieranie i krojenie, dosłownie w minutę. Po użyciu możemy skorzystać ze zmywarki, bo cała maszyna łatwo się rozkłada.  W przypadku wyciskarki Philipsa sitko jest wypolerowane na gładko, więc nie osadzają się na nim żadne resztki. Takie rozwiązanie sprawia, że  i części urządzenia wystarczy przepłukać pod bieżącą wodą i w ten sposób czas potrzebny na całkowite ręczne umycie urządzenia to zaledwie 1,5 minuty. W ten sposób można przygotowywać pyszne i różnorodne soki codziennie.

Domowe przekąski

Czego najbardziej brakuje nam, gdy jesteśmy na diecie? Przekąsek, które możemy chrupać oglądając ulubiony serial czy siedząc przy biurku w pracy. Zamiast sięgać po drogie i niezdrowe chipsy, możemy niskim kosztem stworzyć własne przegryzki susząc ulubione warzywa i owoce w piekarniku. Możemy robić to regularnie lub poświęcić jeden dzień na przygotowanie zapasu przysmaków na dłuższy czas. Wystarczy, że przechowamy je w suchym i zacienionym miejscu, gdzie mogą leżeć dłuższy czas. 

Artykuł powstał we współpracy z marką Philips.

INTERIA.PL

Reklama