Soki i musy – witaminy w smart formie

Cała prawda o musach

Dietetycy zalecają codzienne spożywanie warzyw i owoców. Nie znaczy to oczywiście, że należy je jeść wyłącznie na świeżo lub w postaci sałatek. Soki w kartonach i butelkach oraz musy mają zbliżone wartości odżywcze, a dodatkowo można je zabrać ze sobą niemal wszędzie.

Z ostatnich badań opinii1 przeprowadzonych na zlecenie Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków wynika, że świadomość musów jako kategorii wzrosła w Polsce o 6%. Coraz większe zainteresowanie musami owocowymi i owocowo-warzywnymi może wynikać z kilku powodów.

Reklama

Po pierwsze: Zawierają wiele witamin i mikroelementów

Musy, podobnie jak owoce i warzywa, z których zostały wyprodukowane, zawierają wiele niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników, m.in. witamin (C, A, E), minerałów (magnez, potas, fosfor, cynk, wapń) oraz substancji chroniących organizm przed wolnymi rodnikami. Wybierając musy 100% możemy mieć pewność, że nie zawierają substancji konserwujących, cukru, syropu glukozowo-fruktuzowego czy innych substancji słodzących. Swoją słodycz zawdzięczają tylko i wyłącznie naturalnym cukrom zawartym w owocach i warzywach. Gotowe produkty przygotowywane są, podobnie jak soki, tylko ze świeżych (lub mrożonych), dojrzałych i zdrowych owoców oraz warzyw. Ponadto stosowana obecnie metoda utrwalania, czyli pasteryzacja, nie powoduje utraty cennych składników odżywczych. Warto zatem sięgać po  musy 100%.

Po drugie: Są źródłem błonnika

Musy, czyli przetarte warzywa i owoce, zawierają spore ilości dobroczynnego błonnika. Chociaż błonnik nie ulega strawieniu, włókno pokarmowe (występujące wyłącznie w produktach pochodzenia roślinnego) ma szereg prozdrowotnych właściwości, np. hamuje wchłanianie się z pożywienia cholesterolu i obniża ciśnienie krwi. Po musy powinny również sięgać osoby dbające o linię, ponieważ błonnik hamuje wchłanianie się tłuszczów (które, jeśli są w nadmiarze, są magazynowane w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej), a dzięki temu, że pęcznieje w żołądku, sprawia, że dłużej czujemy się syci i rzadziej sięgamy po kaloryczne przekąski. Kolejną zaletą błonnika jest to, że reguluje pracę układu pokarmowego (przyspiesza pracę jelit, dobroczynnie wpływa na ich florę bakteryjną, zapobiega powstawaniu zaparć).

Po trzecie: Są idealne dla osób starszych i dzieci

Dieta osób starszych powinna być szczególnie bogata w składniki odżywcze, ponieważ osłabiony organizm gorzej radzi sobie z chorobami (nawet z pozoru błahymi, jak np. przeziębienie). Problem w tym, że seniorzy często skarżą się na brak apetytu lub nie są w stanie pogryźć twardych owoców. Rozwiązaniem może być właśnie podawanie musów: zawierają zbliżoną ilość witamin i minerałów, ale o wiele łatwiej je podać. Dzięki formie przecieru musy łatwiej ulegają strawieniu i nie obciążają żołądka.

Dzieci, które intensywnie rosną i rozwijają się, również powinny jeść produkty, które znajdują się u podstaw "Piramidy żywienia" codziennie. Jeśli twoje dziecko nie chce jeść owoców czy warzyw lub ma jeszcze problem z ich gryzieniem, podaj mu mus. Możesz dodać go do deseru np. jogurtu naturalnego lub galaretki - w ten sposób nawet niejadek zje bogate
w witaminy owoce. I to bez grymaszenia!

Po czwarte: Musy można zabrać ze sobą wszędzie

O tym, jak ważne jest dostarczanie organizmowi energii (np. naturalnych cukrów) wie każdy, kto uprawia sport lub prowadzi aktywny tryb życia. To dlatego zawsze warto mieć przy sobie smaczną i wygodną przekąskę, która szybko dostarczy organizmowi odpowiednią dawkę energii. Musy nadają się do tego idealnie! Są to produkty zamknięte w wygodnych i bezpiecznych saszetkach o pojemności ok. 100 g - stąd hasło "Witaminy w smart formie". Można je zabierać ze sobą praktycznie wszędzie - do pracy i do szkoły jako drugie śniadanie dla twojego dziecka.


1 Badanie świadomości soków i musów przeprowadzone przez Instytut badawczy GfK w marcu 2015 i lutym 2016 na próbie 300 kobiet w Polsce, Czechach, Rumunii, na Litwie i Słowacji