Naturalny sposób na stres

Nie da się całkowicie uniknąć stresu, bez względu na to, jaki tryb życia się prowadzi.

A jednak wydaje się , że niektórym został on prawie całkowicie oszczędzony. Kim są ci szczęśliwcy? To ludzie, którzy dbają o higienę życia. Higiena życia zaś oznacza aktywność na miarę własnych możliwości. Pracować na "pełen zegar" można tylko wtedy, gdy jest się w formie. Kiedy pojawia się zmęczenie, lepiej odłożyć zajęcia i odpocząć. Na początek możemy spróbować zwalczyć stres, modyfikując swój styl życia, zapewniając sobie relaks, odprężenie i zajęcia, które uwalniają nas od psychicznego napięcia. Co to powinno być? Np. sport lub inna aktywność fizyczna dla przyjemności (praca na działce, piesza turystyka itp.), hobby, spotkania ze znajomymi, relaks, techniki medytacyjne.

Reklama

Sport i hormony szczęścia

Ci, którzy uprawiają sport wiedzą, że porządny trening ma zbawienny wpływ na nasza psychikę. Koncentracja na ćwiczeniach czy zadaniach sportowych pozwala oderwać się od codziennych trosk i zapomnieć o przyczynach stresu. Napięcie psychiczne zostaje rozładowane w pracy mięśni. Mózg potrafi wydzielać endorfiny, tzw. hormony szczęścia, które maja wszyscy, ale trzeba uaktywnić je poprzez długotrwały wysiłek fizyczny. Dlatego u sportowców nie tylko zmniejsza się stres, ale dzięki endorfinom podniesieniu ulega próg wrażliwości na ból. Nie ulega wątpliwości, że sport, gimnastyka, ćwiczenia fizyczne - są ujściem dla stresu.

Kolekcjonuj zainteresowania

Posiadanie hobby może być sposobem na rozładowanie i usunięcie stresu. Wątpliwości może budzić jedynie kolekcjonerstwo, gdyż zagorzałemu kolekcjonerowi grozi, że popadnie w obsesję i np. nie przerwie polowania na jakiś cenny okaz. Taki sposób uprawiania hobby sam staje się źródłem stresu. Inne rodzaje hobby, takie jak np.: modelarstwo. Malowanie, haftowanie, muzykowanie, majsterkowanie, wędkarstwo i tym podobne zajęcia - pomagają zwalczyć stres.

Relaks i medytacje

Techniki relaksacyjne i medytacyjne służą osłabieniu indywidualnych napięć. Opierają się one na ludzkiej zdolności uzyskiwania pewnego rodzaju pustki w umyśle. Mieć pustkę w głowie - to zapomnieć o wszystkim (głównie o stresie), o niczym nie myśleć, wyciszyć emocje i wyrobić w sobie nastawienie, że wszystko będzie dobrze. Każdy może korzystać z dobrodziejstw tego stanu pod warunkiem, że zechce się tego nauczyć, poznać techniki medytacyjne i poświecić temu odpowiednio dużo czasu i systematyczności. Również słuchanie odpowiedniej muzyki (np. Bacha, Mozarta, Beethovena) wpływa na psychikę i ciało relaksująco i antystresowo.

Dowiedz się więcej na temat: techniki | relaks | hobby | sport | stres

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje