Reklama

Rusza 12. edycja kampanii "Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję"

Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją 23 lutego 2021 r. rusza 12. edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej "Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję".

Co najmniej dwukrotnie wzrosła liczba Polaków zmagających się z depresją, a Polska jest krajem z najwyższym na świecie poziomem niepokoju wywołanego pandemią.

- Światowa Organizacja Zdrowia wskazywała, że za 10 lat depresja będzie czołową chorobę, z którą zmaga się ludzkość. Myślę, że to pandemia znacząco przyśpieszy ten proces i nie jest to kwestia 10 lat, ale kilku, a być może nawet tego roku - mówi Anna Morawska-Borowiec, prezes Fundacji "Twarze depresji", pomysłodawczyni kampanii. 

Niestety w tym czasie bardzo wiele osób po raz pierwszy zachorowało na depresję i się nadal nie leczy. To bardzo poważne zagrożenie dla ich życia, ponieważ depresji mogą towarzyszyć myśli samobójcze.

Reklama

Z powodu pandemii koronawirusa i konsekwencji z nią związanych zarówno zdrowotnych, psychicznych, jak i finansowych - spodziewamy się dalszego wzrostu zachorowań na depresję oraz samobójstw. By temu zapobiec, planujemy wzmożoną kampanię społeczną zachęcającą do leczenia depresji. W tych działaniach wspierają nas gwiazdy - ambasadorzy 12. edycji kampanii: Ewa Błaszczyk, Bożena Dykiel, Marta Kielczyk, Krzysztof Cugowski, Marek Plawgo i Piotr Zelt.

- Zapadłem się w sobie, przestałem wykonywać jakiekolwiek czynności codzienne, domowe - mówi Piotr Zelt o nawrocie depresji w czasie pandemii. - Niemożność ruszenia się i efektywnego wykonania czegokolwiek w domu. Ja już to znam. Dopadł mnie kompletny brak siły. Żyję z moją ukochaną Kasią. Przestałem odpowiadać na jej oczekiwania i potrzeby. To wszystko połączone z wrażeniem braku sił fizycznych. Plus potworne wahania nastrojów. Wybuchy nieuzasadnionej agresji słownej, emocjonalnej, psychicznej. To był wystarczający powód, żeby wrócić pod opiekę lekarza psychiatry i sprawdzić, czy to nie jest nawrót depresji. (cały wywiad z Piotrem Zeltem przeczytasz tutaj)

Celem kampanii jest wzrost świadomości o leczeniu depresji i zachęcenie Polaków do tego, by skorzystali z pomocy specjalistów - bez obaw o stygmatyzację. Organizatorzy kampanii walczą ze stereotypami związanymi z tą chorobą od lat i wciąż mają jeszcze wiele do zrobienia.

Organizatorami 12. edycji kampanii "Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję." są Fundacja "Twarze depresji", Forum Przeciw Depresji i Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych; patronami honorowymi: Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii i Lasy Państwowe; parterami: SERVIER, Miasto Łódź i PANCZAKIEWICZ ART.DESIGN.


Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej lub szukasz pomocy, to mamy dla ciebie parę wskazówek:

- bezpłatny magazyn "Twarze depresji" - kompendium wiedzy o leczeniu depresji w czasie pandemii, który ukazał się już w styczniu możesz pobrać tutaj: https://twarzedepresji.pl/nr-1-2021/ Kolejny numer magazynu Fundacja "Twarze depresji" planuje przygotować w kwietniu/maju;

-  wejdź na stronę www.twarzedepresji.pl i Fan Page kampanii https://www.facebook.com/twarzedepresji;

- odwiedź stronę: forumprzeciwdepresji.pl i  lub zadzwoń: Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji: 22 594 91 00;

- odwiedź stronę: www.stopdepresji.pl  lub zadzwoń: Antydepresyjny Telefon Zaufania Fundacji ITAKA: 22 484 88 01.

W ogólnopolskim Dniu Walki z Depresją, 23 lutego, premierę będzie miał najnowszy utwór Karoliny Piechoty pt. "Malowany Ptak". Fundacja "Twarze depresji" i Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych są patronami honorowymi tego wydarzenia.

INTERIA.PL/Informacja prasowa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy