Sposób na zmęczenie i kłopoty

Kilka praktycznych wskazówek:

Reklama

Aby medytacja była terapią skuteczną, musi być praktykowana systematycznie, tzn. codziennie. Takie regularne praktykowanie medytacji neutralizuje zmęczenie, zmniejsza bezsenność i napięcie, przeciwdziała depresji, pozwala zlikwidować negatywne skutki stresów. Medytację może uprawiać każdy, bez profesjonalnego nadzoru terapeuty.

Najlepsze pozycje do medytacji to:

• siedzenie na krześle w pozycji faraonów (plecy wyprostowane, nogi złączone razem, stopy oparte na podłodze, dłonie ułożone na udach)

• siedzenie skrzyżne ("po turecku") na podłodze (jeśli ktoś potrafi to w pozycji tzw. "lotosu")

• leżenie na podłodze na wznak (prosty kręgosłup)

Podczas medytacji trzeba mieć spokój. Medytować należy w ciszy lub przy relaksującej, wyciszającej muzyce.

Przykład medytacji:

Przyjmij jedną z opisanych powyżej pozycji medytacyjnych, zamknij oczy. Przy zamkniętych oczach skieruj wzrok na nasadę nosa, rozluźniając mięśnie twarzy. Takie ustawienie oczu pozwala pozbyć się niepotrzebnych myśli. Skoncentruj się na oddychaniu, aby wyeliminować pracę umysłu, staraj się nie myśleć o niczym. Oddech powinien być swobodny, trochę wolniejszy i głębszy niż zwykle. Oddychaj brzuchem. Powietrze wdychaj przez nos, a wydychaj ustami. Licz oddechy i staraj się nie myśleć o niczym innym. Jeśli mimo to pojawią się jakieś myśli, nie walcz z nimi, ale staraj się je łagodnie odsuwać i powrócić do koncentracji na oddechu i liczeniu wydechów. Podczas liczenia wyobraź sobie, że kolejne cyfry pojawiają się w środku brzucha. Pozbądź się wszelkich myśli i uczuć. Celem medytacji jest wytworzenie w swoim umyśle stanu wewnętrznej pustki.

Lidia Irla

Dowiedz się więcej na temat: napięcie | medytacja | świadomość | organizm | myśli | kłopoty | zmęczenie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje