Reklama

Reklama

Boćwina - pokarm dla serca

W badaniu opublikowanym w "British Journal of Clinical Pharmacology" naukowcy odkryli, że żywność bogata w azotany, w tym boćwina, hamuje agregację płytek krwi, obniża ciśnienie krwi i poprawia lub zachowuje funkcję śródbłonka.

Reklama

Po boćwinę powinny sięgać również osoby, które borykają się z cukrzycą. Zawiera ona kwas alfa-liponowy, który jest bardzo silnym przeciwutleniaczem. Badania potwierdziły, że obniża on poziom cukru we krwi i zapobiega zmianom wywołanym przez stres oksydacyjny u diabetyków.

Dzięki zawartości witaminy K i wapnia boćwina pomaga również zachować zdrowe kości. Te składniki odżywcze są ważne dla utrzymania struktury szkieletu, gęstości mineralnej i wytrzymałości kości.

Boćwina, poza licznymi właściwościami zdrowotnymi, ma również szerokie zastosowanie kulinarne. Co znacznie ułatwia włączenie jej do diety. Blaszki liściowe można spożywać po ugotowaniu, przygotowane jak szpinak, blanszowane można wykorzystać do przygotowania gołąbków z farszem mięsnym lub rybnym, nadają się również do mrożenia. Ogonki liściowe przygotowuje się jak szparagi lub można je kwasić, a także przyrządzać jak fasolę szparagową. Surowe młode liście nadają się jako dodatek do sałatek.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje