Reklama

Reklama

Czy sól wyłącznie szkodzi?

Pamiętajmy, że zalecenie to dotyczy nie tylko soli, którą dodajemy podczas gotowania, ale także tej ukrytej w produktach. Niektóre zawierają jej naprawę dużo! To dlatego można nie solić posiłków, a mimo to mieć nadciśnienie. Okazuje się, że największym źródłem soli w naszej diecie (odpowiadającym za aż 80 proc. jej spożycia!) są produkty przetworzone, takie jak: pieczywo, mięso i przetwory mięsne, sery, produkty konserwowe, dania gotowe i typu fast-food. Robiąc zakupy, warto czytać etykiety produktów i unikać tych o dużej zawartości sodu - czyli takich, które w 100 g mają go powyżej 300 mg.

Mit 3. Sól nie dostarcza nam żadnych cennych składników

Reklama

Prawda jest taka: sól może być źródłem jodu. Od 1996 r. w naszym kraju producenci mają obowiązek jodowania soli spożywczej poprzez dodatek jodku lub jodanu potasu. Ma to zapobiegać negatywnym skutkom niedoboru tego pierwiastka w społeczeństwie. Ale uwaga! Dotyczy to tylko soli kuchennej. Natomiast sól przemysłowa, używana do przetworów ani inne rodzaje soli (np. morska czy himalajska) nie muszą być jodowane i zawierają jodu znacząco mniej. Występujące w nich czasem składniki mineralne (np. żelazo, magnez, potas) to tak naprawdę śladowe ilości, zbyt małe i niewiele znaczące z żywieniowego punktu widzenia.

***Zobacz także***

Dowiedz się więcej na temat: sól

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje