Reklama

Reklama

Dieta na lata - 20+

Wapń
Pij mleko, będziesz... szczuplejsza. - Wapń wpływa na aktywność enzymów odpowiedzialnych za gromadzenie tłuszczu - wyjaśnia dr Ewa Matyska-Piekarska, internistka, ekspert od odchudzania z Europejskiego Centrum Leczenia Otyłości Dzieci i Dorosłych w Warszawie.

Reklama

Potwierdzają to badania amerykańskich uczonych z Purdue University wśród kobiet między 18. a 31. rokiem życia. Wszystkie codziennie zjadały około dwóch tysięcy kalorii. Po dwóch latach okazało się, że tylko te, które spożywały zalecaną ilość mleka, serów i jogurtów, miały nadal szczupłą sylwetkę albo schudły. Reszta przytyła. Ale to nie koniec zalet wapnia: właśnie teraz twoje kości potrzebują go najwięcej.

- Tkanka kostna rozwija się do 25. roku życia. Jeśli w młodym wieku dostarczymy jej dużo tego pierwiastka, zapobiegniemy w przyszłości osteoporozie - przekonuje Ewa Matyska-Piekarska. Zapas budulca zapewnią trzy szklanki mleka lub kefiru.

Głodówki
Za dwa tygodnie impreza. Musisz zrzucić parę kilo. Koniec z mięsem, chlebem, makaronami: tak wygląda twoja ekspresowa dieta. - Dwudziestolatki tak bardzo chcą się podobać, że są gotowe osiągnąć ten cel kosztem zdrowia. Sprzyja im fakt, że młode ciało jest bardzo wytrzymałe i szybciej się regeneruje - mówi psycholog Justyna Domanowska -Kaczmarek, psycholog z Warszawy, pracująca z osobami otyłymi.

- Gdy tylko zauważą, że przytyły, zaczynają się głodzić, by osiągnąć szybkie rezultaty - dodaje Agata Lewandowska. I efekty są. Pozornie bez konsekwencji. - Efekt jo-jo, z którym zmaga się większość odchudzających, to często skutek rygorystycznych diet z młodości - przekonuje Ewa Matyska -Piekarska. Już za kilka lat ich skutki możesz zobaczyć w lustrze: ciągłe wahania wagi rozregulowują przemianę materii.

Dowiedz się więcej na temat: śniadanie | psycholog | organizm | dieta | diety

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje