Reklama

Reklama

Dieta na lata - 20+

- Podczas głodówki organizm przechodzi na tryb: oszczędzanie. Powoli czerpie z zapasów i spala wtedy mniej kalorii - wyjaśnia Agata Lewandowska. Bezpiecznie jest chudnąć powoli: od pół do kilograma tygodniowo - radzą eksperci. Rada: zamiast się głodzić, idź na siłownię. Codzienne ćwiczenia dadzą trwalsze rezultaty.

Reklama

Alkohol i papierosy
Kieliszek wina: 75 kcal. Szklanka piwa: dwa razy tyle. Coraz więcej młodych kobiet w USA i Wielkiej Brytanii nie je w dniu imprezy, by móc się napić. Specjaliści już nazywają to zjawisko alkoreksją. - Jeśli postępują tak co tydzień przez 2-3 dni z kolei, to z czasem mogą doprowadzić do wyniszczenia organizmu - ostrzega Ewa Matyska-Piekarska. Alkohol wypłukuje witaminy i mikroelementy, których niedobór powoduje m.in. obniżenie odporności, anemię, zaburzenia hormonalne. Nie pij go na pusty żołądek: wtedy szybciej się wchłania, a w nadmiarze - niszczy wątrobę oraz trzustkę. Po imprezie uzupełniaj niedobory witamin.

A co z paleniem? Po papierosy sięga już prawie co czwarta dwudziestolatka. - Wiele z nich wierzy, że to sposób na kontrolowanie wagi - mówi Ewa Matyska-Piekarska. Rzeczywiście, nikotyna przyspiesza metabolizm. Zmniejsza też apetyt, bo osłabia zmysły smaku i powonienia. Jak więc nie utyć po rzuceniu palenia?

- Byłe palaczki tyją m.in. z powodu zajadania stresu związanego z odstawieniem papierosów: nikotyna pobudzała w mózgu ośrodki odpowiedzialne za uczucie przyjemności. Teraz dostarcza jej jedzenie - mówi Justyna Domanowska-Kaczmarek. Staraj się unikać niezdrowych produktów: głównie cukrów prostych, które poprawiają nastrój i sycą, ale na krótko. Rzuciłaś, ale nie masz co zrobić z rękami i odruchowo sięgasz po słone paluszki? Zastąp je włoskim odpowiednikiem: paluszkami grissini z mąki orkiszowej (kupisz w delikatesach).

Dowiedz się więcej na temat: 20 lat | psycholog | organizm | dieta

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje