Reklama

Reklama

Dieta przy nadciśnieniu tętniczym

4. Nawadniajmy organizm

Reklama

Właściwe nawodnienie komórek jest warunkiem koniecznych do zdrowia w każdym aspekcie. Postawmy na wodę, koniecznie niegazowaną i herbatki ziołowe. Absolutnie zrezygnujmy ze wszystkich napojów gazowanych - one nie sprzyjają prawidłowemu ciśnieniu krwi.   

5. Dbajmy o aktywność fizyczną 

Osoby z nadciśnieniem często obawiają się aktywności fizycznej, bo przecież podczas wysiłku cieśninie wzrasta. Nie chodzi jednak o sporty siłowe i wyczynowe treningi. Czasem zwykły spacer, ale powtarzany regularnie, przyniesie więcej korzyści niż krótkie zrywy do wielkiej aktywności fizycznej. Wybierz to, co lubisz: rower, pływanie, spacery i rób to systematycznie. Powtarzalna aktywność fizyczna sprawi, że serce (podobnie jak inne mięśnie) wzmocni się. Dobrze dobrana do stanu zdrowia aktywność sprzyja też udrożnieniu tętnic, co zaprocentuje spadkiem ciśnienia krwi.    

Ewa Koza, mamsmak.com


Dowiedz się więcej na temat: nadciśnienie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje