Fala, wulkan, lawina. Jaki jest twój orgazm?

Kobieta może mieć jeden z dwóch rodzajów orgazmu: łechtaczkowy i pochwowy — nowe badania naukowców, wkładają to stwierdzenie Freuda z 1905 r. między mity. Zespół z Uniwersytetu Karola w Pradze dowodzi, że orgazm jest jeden, ale może przybierać różne formy. Badacze nazwali je: falą, wulkanem i lawiną.

Lwica i masturbacja w imię nauki

Fala, wulkan i lawina — to określenia, których używa zespół profesora James G. Pfaus’a dla rozróżnia różnych typów kobiecego orgazmu. Według badań opublikowanych w naukowym czasopiśmie medycznym “Journal of Sexual Medicine", podczas orgazmu mięśnie dna macicy wykonują różne rodzaje ruchów i to właśnie od nich zależy sposób, w jaki kobieta odczuwa orgazm.

Badacze z Uniwersytetu Karola poprosili 54 kobiety, aby podczas masturbacji używały specjalnie zaprojektowanego wibratora, który nazwano “Lwica". Urządzenie z połączeniem Bluetooth wyposażono w dwa czujniki zaprojektowane, by wykrywać siłę skurczów dna macicy, które odpowiedzialne są za orgazm.

Zobacz również: Zioła: Naturalne afrodyzjaki, które zwiększają libido u kobiet

Trzy typy kobiecego orgazmu: fala, lawina i wulkan

Analiza danych pozwoliła neuronaukowcom odkryć i wyodrębnić trzy wzorce skurczów:

• Fala — w tym przypadku kobiety osiągają orgazm dzięki napinaniu i rozluźnianiu się mięśni dna macicy.

• Lawina — występuje u kobiet, u których mięśnie dna macicy są mocno napięte, gdy dochodzi do ich rozluźnienia pojawia się orgazm.

• Wulkan — napięcie w mięśniach istnieje, ale pozostaje na podobnym, niezbyt wysokim poziomie, dno miednicy dąży jednak do jego obniżenia, nagle dochodzi do zwiększenia napięcia — wybuchu, co kobieta odczuwa jako orgazm, po czym mięśnie się rozluźniają.

Badania wykazały, że najczęstszym rodzajem orgazmu jest fala — w ten sposób szczytowało 26 z 54 kobiet, lawinowo orgazm osiągało 17 kobiet, najrzadszym typem zaś był wulkan, który odczuwało 11 kobiet.

Potwierdzili teorię z 1966 r.

Idea, że kobieta może przeżywać orgazm na trzy sposoby, nie jest w nauce nowa. Zespół profesora Pfaus’a zaczerpnął ją z książki Williama H. Mastersa i Virginii E. Johnson “Współżycie seksualne człowieka" wydanej w 1966 r.

Naukowcy mają świadomość, że próba 54 kobiet, jest niezwykle mała. Wyniki badania, które opublikowali w “Journal of Sexual Medicine" traktują jako wstęp do dalszej, pogłębionej, długoterminowej analizy. Cytowany przez “The Times" James Pfaus mówi:

“Prowadzimy długoterminowe badania kobiet korzystających z “Lwicy", aby zobaczyć, w jaki sposób te różne wzorce są subiektywnie doświadczane jako orgazmy, jako poziomy przyjemności i skąd w dużej mierze pochodzi stymulacja, która je wywołuje"

Naukowcy chcą sprawdzić, czy rodzaj skurczów mięśni ma wpływ na sposób, w jaki kobiety przeżywają orgazm; czy zależy od nich intensywność odczuwanej przyjemności oraz co je wywołuje.