Reklama

Reklama

Kiedy bezsenność powinna niepokoić

Co piąta Polka skarży się na nieprzespane noce. Tymczasem sen jest dla zdrowia równie ważny jak właściwa dieta. Poświęcamy mu przecież jedną trzecią życia, sypiając średnio 8 godzin dziennie.

Zdarza się, że przyczyna kłopotów z zasypianiem jest prozaiczna, np. zbyt późno zjedzona kolacja. Jednak często zasnąć nie daje nam stres, zaburzenia hormonalne, w ten sposób objawiają się też niektóre choroby. Z bezsennością tzw. krótkotrwałą (mija w ciągu trzech tygodni) możemy próbować radzić sobie same. Jeśli jednak problemy trwają ponad miesiąc, trzeba porozmawiać z lekarzem.

3 naturalne sposoby na sen

Ciepłe mleko przyjemnie odpręża, a dzięki zawartości magnezu również uspokaja. Pij mleko małymi łykami, krótko przed snem, najlepiej już w łóżku. Możesz dodać do smaku łyżeczkę miodu.

Reklama

Suszone daktyle są dobrym źródłem tryptofanu, który podnosi poziom serotoniny. Hormon ten wspólnie z melatoniną zapewnia spokojny sen.

Napar z melisy olejki lotne, które zawiera melisa uspokajają system nerwowy. Wypij szklankę naparu ziołowego przed snem, a wyciszysz się i zaśniesz.

Wypróbuj!

Ciepła kąpiel ziołowa odpręży i wyciszy. 300 g kwiatostanu lipy zalej 5 litrami zimnej wody. Podgrzewaj powoli pod przykryciem przez 10 minut. Pozostaw na 20 minut, nie zdejmuj pokrywki. Przecedź i wlej do wanny z ciepłą wodą.

To ważne!

Dobra poduszka podpiera kręgosłup. Czasem budzimy się zmęczone, z bólem głowy i szyi. Warto wtedy wypróbować poduszkę ortopedyczną ze specjalnej pianki, która dopasowuje się do kształtu i ułożenia głowy, a pod wpływem ciepła naszego ciała staje się odpowiednio miękka.



Świat kobiety

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje