Reklama

Reklama

Korzystaj z lata i chudnij: 7 zielonych warzyw, które ci w tym pomogą

SAŁATA: DOSTARCZA NAJMNIEJ KALORII

Reklama

Co w niej ważne? To najskuteczniejszy środek odchudzający, bo 100 g sałaty dostarcza 15 kcal. Jest za to najbogatsza w chlorofil. Im ciemniejsze są listki, tym więcej chlorofilu (np. rukola ma go znacznie więcej niż sałata lodowa).

Jak ją jeść? Wydawałoby się, że nie ma nic prostszego. Polewamy listki sosem i dodajemy kawałek sera. To pułapka! Bo już jedna łyżka oliwy czy oleju dostarcza 160 kcal, a dwa plasterki sera brie (60 g) kolejne 200 kcal. Taka sałata ma wysoką wartość odżywczą, ale nie odchudzi. Dlatego ważne jest, z czym ją jemy. Ser lepiej zastąpić kawałkiem pieczonej piersi kurczaka lub grillowanymi warzywami. Natomiast nie należy całkiem skreślać oliwy z sosu, bo bez tłuszczu nie przyswoimy chlorofilu z sałaty. Wystarczy zmniejszyć jej ilość, np. o połowę. Dobrym pomysłem jest użycie spryskiwacza do oliwy. Nawet odrobiną pokryjemy listki dokładnie i zyskamy wrażenie tłustości. Można też skropić sałatę tylko sokiem z cytryny, a później posypać ją serem typu parmezan. Też ma sporo tłuszczu, więc zastąpi oliwę, za to bardziej wyrazisty smak, więc wystarczy łyżeczka.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje