Reklama

Reklama

Najzdrowsze dary jesieni

Cukinia dla dbających o linię

Sezon na cukinię jest stosunkowo krótki, dlatego warto w pełni go wykorzystać - najlepiej kupować ją od września do października. Cukinia to warzywo znane z niezliczonych wartości zdrowotnych i odżywczych. Wspomaga procesy trawienne, odkwasza, dba o kondycję mózgu i układu nerwowego, wzmacnia odporność.

Reklama

Sprawdzi się jako składnik wielu dań - można z niej wyczarować przepyszne potrawy. Ponadto jest warzywem niskokalorycznym, o niskim indeksie glikemicznym, dlatego idealnie sprawdzi się u osób będących na diecie, a także u cukrzyków. Wiele Polaków przekonało się na własnej skórze o korzyściach jakie daje częste spożywanie cukinii, dlatego stała się jednym z dwudziestu najchętniej spożywanych warzyw w naszym kraju.

Cukiernię możemy przyrządzać na wiele sposobów - piec, smażyć, marynować, a także jeść na surowo. Jest ciekawą i zdrowszą alternatywą dla mącznego makaronu - przy pomocy specjalnej obieraczki można przygotować z niego pożywniejszą i niskokaloryczną wersję spaghetti. 

Dynia pomocna w profilaktyce nowotworowej

Dynia to królowa jesieni - z tą porą roku kojarzy się chyba najbardziej. Podobnie, jak inne jesienne warzywa, wykazuje właściwości zdrowotne i odżywcze. Może hamować procesy nowotworowe dzięki zawartości beta-karotenu, obniża poziom złego cholesterolu, a także wspiera prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku. Sezon na dynię trwa od września do marca, a możliwości jej wykorzystania w kuchni (podobnie jak w przypadku cukinii) są niezliczone. Warzywo to posiada kilka odmian różniących się nieco wyglądem, wielkością oraz smakiem.

***Zobacz także***

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje