Reklama

Reklama

Najzdrowsze dary jesieni

Przeciwstarzeniowa moc papryki

Smaczną, soczystą papryką w przystępnej cenie cieszyć się możemy we wrześniu i październiku.  Jedzona w sezonie, oprócz delikatnie słodkiego smaku posiada też cenne właściwości prozdrowotne. Przede wszystkim minimalizuje ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, zwalcza wolne rodniki odpowiedzialne za starzenie się organizmu, a także jest doskonałym źródłem witaminy C - zawieraj jej cztery razy więcej niż cytryna. 

Reklama

Ponadto, jedzenie papryki korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego, dlatego też jest polecana przy wzdęciach i zaparciach. 

Papryka jest świetnym dodatkiem do dań z ryżu i makaronu, kanapek, rewelacyjnie smakuje pieczona czy grillowana. Sposobów na jej przygotowanie jest naprawdę mnóstwo. 

Gruszki dla wzmocnienia mózgu

Jak wiemy z przeprowadzonych badań, gruszki wykazują wiele korzyści zdrowotnych - między innymi usprawniają pracę ważnego organu, jakim jest mózg. Ale to nie wszystko! Pomagają też szybciej wydobrzeć podczas przeziębienia i grypy, zmniejszają ryzyko wystąpienia udaru mózgu, są pomocne w walce z zaparciami. Odmiany cierpkie, mniej soczyste polecane są w leczeniu biegunki. Ponadto świetnie nawadniają - aż w 84 proc. składają się z wody.

Śliwki na lepszy humor

Śliwkami możemy zajadać się do woli we wrześniu i październiku. To jedne z tych owoców, które możemy ususzyć i cieszyć się dłużej ich właściwościami. Warto jednak pamiętać, że suszone śliwki zawierają dużo więcej kalorii aniżeli świeże. Dla osób dbających o figurę lepszym rozwiązaniem będzie mrożenie ich na zimę. Niezależnie od formy, śliwki powinny znaleźć się w jesiennym menu każdego Polaka. 

Nie tylko korzystnie wpływają na układ trawienny, ale też są źródłem cennej witaminy E, będącej silnym przeciwutleniaczem. Natomiast, za sprawą witamin z grupy B, korzystnie działają na samopoczucie i humor. Udowodniono też, że śliwki mogą zapobiegać miażdżycy i chorobom nowotworowym.

Warto wiedzieć, że przed spożyciem śliwek powinniśmy usunąć z nich pestki. Można to zrobić ręcznie lub przy pomocy drylownicy. Należy jednak zachować ostrożność podczas obierania tych owoców. Ważne, aby miąższ został dokładnie oczyszczony z pozostałości po pestkach, które zawierają amigdalinę - toksyczną dla ludzkiego organizmu substancję.

***Zobacz także***

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje