Reklama

Reklama

Raźnym krokiem w zdrową jesień!

Sok pij małymi łykami, bezpośrednio po przygotowaniu, zachowa wówczas najwięcej ulotnej witaminy C, tak ważnej dla wzmocnienia systemu immunologicznego.

4. Zadbaj o produkty bogate w błonnik, który warunkuje optymalną prace jelit. Nie od dziś wiadomo, że zdrowie mieszka w jelitach, a naturalna flora bakteryjna jelit jest najlepszą tarczą chroniącą przed drobnoustrojami chorobotwórczymi. Włącz więc do codziennego jadłospisu: ulubione kasze, ryż naturalny, brązowy, czarny, pieczywo pełnoziarniste, otręby, niedosładzane płatki owsiane, świeże warzywa i owoce.

Reklama

5. Wyrzuć z jadłospisu żywność typu fast food i ogranicz produkty wysokoprzetworzone.

6. Zredukuj do minimum słodycze. Cukier, zwłaszcza w dużych dawkach, zaburza naturalną florę jelitową, a co za tym idzie osłabia odporność.

7. Pamiętaj o codziennej dawce ruchu, oczywiście dostosowanej do wieku i stanu zdrowia, ale uprawianej regularnie. Nawet najprostszy spacer zaprocentuje lepszym nastrojem i zdrowiem.

8. Zadbaj o dobry sen. Ogranicz wieczorem niebieskie światło, którego źródłem są monitory komputerowe, smartfony czy odbiorniki telewizyjne. Ono utrudnia zasypianie i zaburza naturalny cykl faz snu, zwłaszcza wejście w fazę snu głębokiego, w której organizm prawdziwie się regeneruje. Zwłaszcza wtedy, gdy nie sypiasz zbyt dobrze zamień serial lub film na książkę, weź relaksującą kąpiel, wywietrz sypialnię, by ułatwić organizmowi nocną regenerację. Permanentne niewyspanie mocno obniża odporność, dlatego jesienią trzeba szczególnie dbać o sen.

Ewa Koza, mamsmak.com

Dowiedz się więcej na temat: odporność

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje