Reklama

Reklama

Zapanuj nad ciśnieniem

Na trudne poranki - Dla osób z niskim ciśnieniem szczególnie uciążliwe jest ranne wybudzenie się ze snu. Nigdy nie należy zrywać się z łóżka na dźwięk budzika, bo może się to skończyć nawet omdleniem. Najpierw trzeba zrobić na leżąco kilka prostych ćwiczeń, które pobudzą krążenie. Najlepiej kilkakrotnie się przeciągnąć, ziewnąć, zrobić nogami parę rowerków w powietrzu. Zawsze wstawaj z łóżka powoli. Najpierw spuść nogi na ziemię, potem unieś tułów i posiedź chwilę na łóżku. Najlepiej rozpocząć dzień od prysznica, który pobudzi krążenie. Dlatego po umyciu się ciepłą wodą spłucz ciało chłodnym strumieniem. Najlepiej kilkakrotnie zmieniać temperaturę wody z chłodnej na ciepłą i zakończyć kąpiel zawsze zimnym natryskiem.

Reklama

Ważne śniadanie - Najpierw wypij szklankę wody z cytryną lub świeżo wyciśnięty sok z cytrusów. Zjedz kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa lub muesli z owocami. Dzięki temu w twoim organizmie ustabilizuje się poziom cukru we krwi. Jeśli będzie zbyt niski, bardziej dokuczliwe staną się także objawy niskiego ciśnienia.

W razie bólu głowy - Jeżeli nie jest jeszcze bardzo silny i uporczywy, wypróbuj najpierw naturalne sposoby uśmierzenia go. Znajdź punkt akupresurowy, który znajduje się między palcem wskazującym a kciukiem. Uciskaj go rytmicznie przez minutę. Lekarze medycyny chińskiej uważają, że w tym miejscu znajduje się receptor odpowiedzialny za ból głowy. Masując go, pobudzisz krążenie.

Gdy walczysz z sennością - Pomoże ci filiżanka espresso. Możesz też sięgnąć po kawę z guaraną. Działa ona jeszcze intensywniej, zwłaszcza jeśli twój organizm jest już przyzwyczajony do kofeiny. Pobudzony w sposób ośrodkowy układ nerwowy i naczyniowy pozwolą na pewien czas odzyskać energię. Orzeźwiające i pobudzające działanie mają także inne napoje, np. mocna, czarna herbata, drinki energetyzujące, lampka koniaku, ale najzdrowszym sposobem jest wypicie filiżanki zielonej herbaty.

Zimne ręce i stopy - Możesz je rozgrzać skutecznie tylko przez pobudzenie krążenia. A do tego konieczny jest ruch. Jeśli masz zimne stopy, poskacz, przejdź się po schodach, pospaceruj szybkim krokiem. Przed położeniem się do łóżka weź rozgrzewającą kąpiel, np. z dodatkiem olejku korzennego lub cynamonowego. Przed zaśnięciem wypij napar z lipy.

Anna Gumowska

Dowiedz się więcej na temat: choroby | krew | stres | serce | krążenie | lekarze | wody | nogi | leki | łóżka | ciśnienie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje