Reklama

Reklama

Zdrowe nawyki kluczem do redukcji wagi

Podjadaj mądrze

Wielu dietetyków zaleca całkowite wyeliminowanie z diety przekąsek spożywanych między posiłkami; jest to jednak ryzykowna strategia.

- Zawsze powtarzam moim klientom, że głód jest wrogiem utraty wagi. Ważne jest, abyśmy nigdy nie byli zbyt głodni, co oznacza w praktyce zjedzenie czegoś co trzy lub cztery godziny - tłumaczy dietetyczka Christy Brissette. 

Reklama

Ekspertka sugeruje, aby sięgać po przekąskę o wartości kaloryczności nieprzekraczającej 200 kcal, zawierającą błonnik, białko i tłuszcz, jak choćby 1/4 szklanki surowych migdałów.

Znajdź trening, który naprawdę polubisz

- Najlepszym ćwiczeniem dla utraty wagi jest dowolne ćwiczenie, którego będziesz się trzymać. Konsekwencja jest niezbędna, bo gdy regularnie trenujemy, spalamy więcej kalorii, nawet gdy nie ćwiczymy - twierdzi Lyman. 

Nie warto zatem ulegać sezonowym modom czy ślepo wierzyć w metody treningowe stosowane przez gwiazdy - u każdego sprawdzi się wszak co innego. Kiedy odnajdziemy rodzaj aktywności, którą polubimy - czy będzie to jazda na rowerze, bieganie czy zumba - łatwiej wytrwamy w postanowieniach i osiągniemy zamierzone cele.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje