Reklama

Reklama

Zdrowotne hity na przednówek

Uzdrawianie w kąpieli

Reklama

Woda do kąpieli powinna być ciepła, ale nie gorąca. Idealna temperatura to 37 -40 st. C. Dla osób cierpiących na problemy z układem krążenia mamy przestrogę: lepiej nie moczyć się długo w ciepłej wodzie! Zastąpmy kąpiel prysznicem.

Aby dodać sobie wigoru

Kąpiel z dodatkiem rozmarynu

Jak działa: podnosi ciśnienie krwi i poprawia ukrwienie tkanek, pobudza i orzeźwia.

Sposób przygotowania: mały, płócienny woreczek napełnij garścią suszonych liści rozmarynu, dobrze zawiąż i umieść w wannie. Nalej gorącą wodę. Po kilku minutach wyjmij z kąpieli woreczek, wyciśnij i wyrzuć. Zanurz się w wodzie na 5-15 minut.

Jak stosować: 2 razy w tygodniu, w ciągu dnia, nie przed snem.

Uwaga: kąpiel jest niewskazana, gdy chorujesz na nadciśnienie tętnicze, masz problemy z sercem lub skłonności do żylaków.

Kąpiel z gorczycą i tatarakiem

Jak działa: pobudza i wzmacnia organizm, pomaga zwalczyć niedokrwistość.

Sposób przygotowania: 5 dag kłączy tataraku wymieszaj z 10 gramów nasion gorczycy białej. Pobierz 6 łyżek mieszanki i zalej wodą, ogrzewaj pod przykryciem na małym ogniu przez 20 minut. Przecedź, odwar wlej do wanny wypełnionej ciepłą wodą. Zażywaj kąpieli przez ok. 10 minut.

Jak stosować: 2-3 razy w tygodniu, nie późno wieczorem.

Na bolące mięśnie i stawy

Kąpiel z dodatkiem kory wierzby

Jak działa: w wierzbie zawarta jest salicyna, która łagodzi dolegliwości spowodowane przeciążeniem mięśni oraz stawów, a także wspomaga procesy regeneracji włókien; dodatkowa korzyść z kąpieli to zmniejszenie potliwości stóp.

Sposób przygotowania: łyżkę suszonej kory wierzbowej zalej szklanką wrzątku. Gotuj na wolnym ogniu przez ok. 10 minut; odcedź odwar i dodaj do wanny z ciepłą wodą. Zażywaj kąpieli przez 10-15 minut.

Jak stosować: gdy dokucza ból, po wysiłku fizycznym.

Kąpiel z olejkiem majerankowym

Jak działa: poprawia ukrwienie i odżywienie mięśni, zwiększa odporność na urazy, przynosi ulgę przy nadwerężeniu kończyn.

Sposób przygotowania: 4 krople olejku majerankowego i 2 krople olejku rozmarynowego wkrop do miski wypełnionej umiarkowanie ciepłą wodą. Zanurzaj na zmianę obolałe ręce i nogi, polewaj skórę wodą. Czas trwania kąpieli: ok. 10 min.

Jak stosować: gdy pojawiają się dolegliwości, profilaktycznie, dla wzmocnienia - 2 razy w tygodniu.

Polecane na dobranoc

Kąpiel z gałązkami sosnowymi

Jak działa: relaksuje, ma też działanie antyseptyczne i przeciwbakteryjne, chroni przed infekcjami, dobrze inhaluje drogi oddechowe.

Sposób przygotowania: 3 gałązki sosnowe pokrój na kawałki i zalej dwoma szklankami wrzątku,

ogrzewaj pod przykryciem przez 30 min; dodaj 3 krople olejku eukaliptusowego i przykryj na kolejne pół godziny. Po upływie tego czasu możesz przecedzić wyciąg i wlać do wanny z ciepłą wodą. Zalecany czas trwania kąpieli: 5-7 minut.

Jak stosować: przed snem i gdy czujesz się przeziębiona.

Kąpiel rumiankowo-lipowa

Jak działa: rozgrzewa i łagodzi dolegliwości bólowe, odpręża, uspokaja, wycisza.

Sposób przygotowania: łyżkę korzeni kozłka zalej wrzątkiem i ogrzewaj pod przykryciem przez 30 min; dodaj 3 łyżki rumianku i 2 łyżki kwiatów lipy, zestaw naczynie z ognia i przykryj. Po upływie 30 min przecedź płyn i wlej do wanny z ciepłą wodą, kąp się 15 min.

Jak stosować: wieczorem, przed położeniem się spać, zwłaszcza po stresującym, pracowitym dniu.

Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | przemęczenie | nalewki | zioła

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje