Jak internet zmienił zwyczaje zakupowe Polaków?

Tanie, bezpieczne i komfortowe – tak postrzegamy zakupy przez internet. Ich popularność stale rośnie, a sklepy walczą o klientów, proponując coraz atrakcyjniejsze oferty. Jak kupują w sieci Polacy?

E-commerce bez wątpienia zmienił nasze nawyki. Kupujemy korzystniej, nasze wybory są celniejsze, a wygoda sprawia, że konsumujemy sprytniej. Z kolei sklepy internetowe wychodzą nam naprzeciw, proponując niższe ceny i szybką wysyłkę w niewygórowanej cenie. Każdy z nas ma inny powód, dla którego kupuje przez internet, zamiast wybrać się do sklepu stacjonarnego, dlatego klientów wirtualnych sklepów można podzielić na kilka grup.

Bez kolejek

Zakupy online stanowią doskonałe rozwiązanie dla osób, które odstraszają tłumy w sklepach. Dużo wygodniej jest rozsiąść się na kanapie we własnym domu i o dogodnej dla nas porze, niezależnie od tego, czy jest pierwsza w nocy, czy niehandlowa niedziela, dokonać potrzebnych zakupów. Do tej pory dla tych osób wizyta w sklepie była nieprzyjemnym obowiązkiem, całą radość z nabywania nowych rzeczy odbierał im hałas i ścisk. Odkąd istnieje e-commerce w końcu mogą spokojnie zastanowić się nad zakupem, a przez internet kupują dosłownie wszystko: od mleka aż po telewizor. Ze względu na ilość robionych w sieci zakupów ta grupa osób chętnie korzysta z zaproponowanej niedawno przez Allegro usługi Smart!, która umożliwia wykupienie opcji (za 49 złotych na rok)  dostawy do  piętnastu tysięcy wszystkich punktów  Paczkomatów i Punktów odbioru, co znacznie redukuje  koszt przesyłki, a ponadto daje dostęp do innych korzyści.

Bez pomyłek zakupowych

Drugą grupą, której przypadły do gustu zakupy przez internet, są osoby dokładnie rozważające każdą decyzję zakupową. Niektórzy potrzebują się namyślić, porównać ceny, rozważyć wszystkie za i przeciw. Internet daje im do tego doskonałe narzędzia. Po pierwsze można zasięgnąć opinii innych klientów. W ten sposób sprawdzimy nie tylko jakość produktu, ale również rzetelność sklepu. Warto zwracać uwagę na opinie innych klientów, zanim cokolwiek zamówimy. Poza tym możemy łatwo porównać ceny i znaleźć najtańszą opcję. W dodatku, jeśli zakup okaże się nietrafiony, to zgodnie z prawem możemy go zwrócić do 14dni, a kupując przez Allegro Smart!, zwrotów dokonujemy bezpłatnie, nie musimy dopłacać za przesyłkę.

Bez wyrzucania pieniędzy w błoto

E-commerce okazał się również idealnym rozwiązaniem dla oszczędnych. W końcu sklep internetowy nie potrzebuje wynajmować drogich powierzchni w centrach handlowych, zatrudnia dużo mniej pracowników niż ten tradycyjny, nie dba o prezentację produktów na półkach. Krótko mówiąc, odpada sporo kosztów, dzięki temu można zaproponować klientowi konkurencyjną cenę. Co prawda trzeba doliczyć do niej koszty przesyłki, jednak sklepy internetowe coraz lepiej sobie z tym radzą. Na przykład te działające na Allegro mogą oferować klientom dostawę w ramach usługi Smart!. Oszczędność odczują nawet osoby, które w sieci kupują sporadycznie.

Według badań PwC, 17 proc. Polaków przynajmniej raz w tygodniu dokonuje zakupu w sklepach internetowych, wykorzystując do tego swój telefon. Rynek e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie, w tym roku według prognozowanych danych ma osiągnąć wartość około 45 mld złotych. W końcu możemy stwierdzić, że zakupy przez internet stały się u nas normą.

 

Materiał powstał we współpracy z serwisem Allegro.

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje