Reklama

Reklama

Japonia zachęca młodych do picia alkoholu. Powody zaskakują

Japoński urząd skarbowy wystartował z ogólnokrajową kampanią zachęcającą młodych ludzi do wzmożonego spożywana alkoholu. I choć pomysł może wydawać się absurdalny i kontrowersyjny, to celem władz jest wzmocnienie krajowej gospodarki.

W Kraju Kwitnącej Wiśni od wielu lat notuje się spadek spożycia napojów wysokoprocentowych. Młode pokolenie Japończyków stroni od picia alkoholu, co znacząco przekłada się na mniejsze wpływy do budżetu państwa z tytułu akcyzy.

Żeby przeciwdziałać takiej tendencji, japoński fiskus zorganizował konkurs, w którym zachęca Japończyków w wieku od 20 do 39 lat do wymyślenia strategii promocyjnej, nakłaniającej ich rówieśników do wzmożonego zainteresowania się alkoholem. Pomysły można zgłaszać do końca września br.

Reklama

Czytaj także: Co jeść i pić, by szybciej pozbyć się kaca?

Starzejąca się populacja Japończyków oraz treny ukształtowane na nowo poprzez COVID-19 doprowadziły do mocno zauważalnego spadku sprzedaży napojów wyskokowych. W 2020 r. Japończycy wypili mniej alkoholu niż w 1995 r. Dane jasno pokazują, że spożycie alkoholu na jedną osobę spadło ze 100 litrów do 75. Co więcej - w 1980 r. podatek ze sprzedaży alkoholu zasilał japoński budżet na poziomie 5 proc. łącznych przychodów, a obecnie wskaźnik spadł do 1,7 proc. - informuje "The Japan Times".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Japonia | alkohol

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama