Technologia jest kobietą

Jeżeli sprostasz oczekiwaniom kobiet, przekroczysz oczekiwania mężczyzn - takie hasło towarzyszyło promocji samochodu Volvo stworzonego przez kobiety z myślą o kobietach.

Panie chcą poznawać nowe technologie, a ich twórcy dbają o to, by były one przyjazne także kobietom.

Reklama

Zwykło się uważać, że zainteresowanie nowymi technologiami jest znacznie mniejsze u kobiet niż u mężczyzn. W myśl tego stereotypu obsługa komputera jest dla pań wyzwaniem, a komórka modnym dodatkiem do torebki. Sytuacja jednak ulega zmianie i kobiety stają się coraz bardziej wymagającym klientem, stawiając tym samym wyzwania producentom. Coraz częściej informatyka staje się hobby przedstawicielek płci pięknej.

Kobieta na zakupach

Liczba kobiet, które samodzielnie kupują elektronikę i świetnie sobie z tym radzą, znacznie wzrosła. Oczywiście nadal wiele kobiet przychodząc do sklepu komputerowego ma wypisane na kartce parametry techniczne zaczerpnięte z gazety, internetu lub od kogoś kto im doradził. Nie wiedzą czy prosząc o modem dostaną kabel czy może dyskietkę. Zdarzają się też takie, które mają nie tylko ogólne rozeznanie w tzw. temacie, ale także znają nowinki techniczne, którymi potrafią zaskoczyć nawet fachowców.

Podobnie jest przy zakupie samochodu. Coraz częściej jest to przedmiot, który ma służyć tylko kobiecie, a nie jak dotąd mężczyźnie lub całej rodzinie. Kobiety, nawet jeśli przychodzą do sklepu w towarzystwie mężczyzn śmiało podejmują decyzje. - Najistotniejsze są dla nich wygląd i kolor, ale zwracają też uwagę na bezpieczeństwo, czujniki parkowania, to jak się wsiada i wysiada z samochodu, czy się przy tym nie ubrudzą - mówi Daniel Koczela sprzedawca w salonie SAAB - Nowością jest, że w salonach samochodowych, zdominowanych dotąd przez mężczyzn, zatrudnia się kobiety, aby klientki mogły czuć się swobodniej. Podobno klientkom łatwiej się z nimi dogadać.

Odmienne potrzeby

Wielu producentów zdecydowało się na stworzenie oferty przeznaczonej specjalnie dla dam. Powstają oryginalne modele telefonów komórkowych, laptopów, a nawet samochodów.

- W kwestii telefonów komórkowych utarło się, że kobiety przywiązują wagę do wyglądu otaczających przedmiotów, a mężczyznom zależy na tym, co znajduje się w środku, czyli odpowiednim wyposażeniu. W Motoroli staramy się tworzyć telefony, które będą spełniać zarówno potrzebę oryginalnego designu jak i zaawansowanych funkcji. Dzięki temu mają podobać się kobietom i mężczyznom. Nasze telefony są też coraz łatwiejsze w obsłudze - mówi Agnieszka Nowaczkiewicz, rzecznik Motorola Polska.

Komórki dla kobiet są projektowane w szczególny sposób, pod uwagę brany jest nie tylko wygląd. - Staramy się zadbać o bardziej kobiece funkcje, przyjazne paniom ikony np. kwiatowe, zmieniamy także ergonomię, tak aby na przykład długie paznokcie nie przeszkadzały w obsłudze aparatu - mówi Paweł Dwornik z firmy Alcatel Polska.

Także Volvo, chcąc zwiększyć zainteresowanie kobiet swoją ofertą, zaprosiło 10 kobiet do projektu YCC (Your Concept Car), którego celem było stworzenie samochodu specjalnie dla pań. Pomysł projektu, który nie został dotąd zrealizowany wyszedł od pracownic firmy, które uznały, że kobiety i mężczyźni mają zupełnie inne priorytety. Uwzględniono łatwość obsługi, różnorodne gusta oraz specyficzne potrzeby. Pomyślano nawet o miejscu na kok w zagłówku fotela kierowcy. Kobiety miały też wpływ na projekt Nissana Bluebird Sylphy, którego sprzedaż już się rozpoczęła.

Dowiedz się więcej na temat: volvo | informatyka | komórki | wygląd | firmy | technologia

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje